angelanaarsantiago.reismee.nl

Training 17-06-2012

Volgens buienradar zal het tot in de nacht droog blijven, alleen wel windkracht 4/5. Ik heb een mooie route naar België uitgezet van 75 km (wat uiteindelijk 75,7 km was, dus goed gepland). Eerst naar Maria voor een kop thee en een gezellig praatje met Janneke. Best fijn om uitgezwaaid te worden. We zijn dwars door Eindhoven gereden, langs High Tech campus om door Aalst uiteindelijk bij de grote weg uit te komen. Na een paar kilometer zijn we rechtsaf het bos in gereden, om Waalre heen en daarna om Dommelen heen en ten zuiden van Valkenswaard hebben we iets gedronken en gegeten. Het tempo bleef goed, ondanks de fikse wind tegen. We dachten dat die in de loop van de dag wel zou draaien zodat we de terugweg ook weer wind tegen zouden hebben. Gelukkig bleek dit mee te vallen, ondanks dat we geen aanvraag meer kunnen doen bij weergoden.nl. Na de broodjes bij een eierautomatiek (geen kroketten of brood, en dat in Nederland) zijn we verder naar het zuiden over de hei en langs de vennen gefietst. Borkel en Schaft zijn we in no time gepasseerd en door naar de grens met België. Maria heeft nog een SMS-je verstuurd om te laten weten dat onze training nu ook echt internationaal is. Het leek wel of de wind alleen maar sterker werd – recht tegen op een open vlakte. Het viel ons op dat dit nu een stuk makkelijker gaat dan een aantal weken geleden. In Achel hebben we even stilgestaan bij het punt waar we weer richting het noorden gingen, het verste punt van de dag. Bij het passeren van het klooster Het Achelse Kruis zijn we maar niet gestopt. We hadden onze stempelkaart niet bij en om zo vroeg op de route al aan de Trappist te gaan leek ons ook geen goed idee. We zijn verder gefietst door het prachtige Leenderbos (hoewel er ook veel hei was). Tussen Leende en Valkenwaard zijn we door de Heezevennen gereden en koerst gezet richting Heeze. Daarna naar Geldrop en via de Rielsedijk langs het kanaal weer terug naar Eindhoven. De knietjes hebben het zwaar te verduren gehad en ook kan Maria wel een goede nekmassage gebruiken. Volgende week op naar Goirle.