angelanaarsantiago.reismee.nl

Training 28-06-2012

Vandaag stond een mooie maar verre tocht naar Goirle op de planning. De eerste voorzet van de route was erg mooi, maar toch met 103 km net iets te ver. Na een en ander wat afgesneden te hebben, zijn we op een route uitgekomen van 88,5 km. Het was erg warm en benauwd, maar we zijn met volle moed begonnen. De tochten worden nu zodanig dat regelmatig moet worden gestopt om de kaart anders te vouwen omdat we er simpelweg vanaf rijden. De tocht liep langs de Boschdijk, bij Best langs het kanaal, door Oirschot en daar een mooie knooppuntenroute via Spoordonk, Den Opslag (volgens de kaart een klein plaatsje, maar waarschijnlijk zo klein dat we het gemist hebben). Bij Broekzijde werd het echt avontuurlijk, het volgende knooppunt stond goed aangegeven, alleen was er geen echte weg, we hebben het met kuilen en een zandweg moeten doen. Waarschijnlijk een soort weg wat we in Spanje meer zullen tegenkomen. Daarna zijn we via Biest-Houtakker door de duinen en langs Renault Trucks en de Hilvaria studio’s naar Goirle gefietste. Daar hebben we een grote stop gehouden, hetgeen geen overbodige luxe was. De terugweg verliep tot in Biest-Houtakker hetzelfde, daar zijn we langs het kanaal via Haghorst, Oirschot en Best gefietst. Vlak voor Renault Trucks zijn we nog ingehaald door een collega, maar ik denk dat hij die zwaaiende fietsers toch niet heeft herkend. Dit is de laatste tocht geweest op mijn roze omafiets. Mijn lieve ouders hebben een nieuwe fiets gesponsord die op Santiago-tochten is gebouwd. Ik denk dat dit behoorlijk zal schelen in de zadelpijn en knieën.