angelanaarsantiago.reismee.nl

Training 15-07-2012

Vandaag hadden we een mooie route naar Uden van 85 km. Het weer was wat wisselvallig voorspeld en een bui was niet uitgesloten. Gelukkig viel het mee en hebben we eigenlijk alleen in Uden zelf 10 minuten echt moeten schuilen. Maria had regenponcho’s en deze hebben we op de terugweg uitgeprobeerd. Het viel me niet mee het juiste gat voor het hoofd te vinden, maar poging 2 kwam al in de buurt. We zijn vanuit mij vertrokken door het Dommeldal richting Son, bij het kanaal zijn we rechtsaf naar Beek en Donk gefietst en daarna een mooie knooppuntenroute gevolgd door Bemmer, Boerendonk, ’t Hurkse Bos, Heuvelberg, Erp, Neerbroek, Elzen, Biesthoek, Maatsehei, Schadrop en Volkel om vanuit het Zuid-Oosten Uden binnen te rijden. Daar hebben we de kortste weg naar het centrum genomen waar het ons gelukt is de kermis ter ontlopen/missen. Na wat gedronken te hebben zijn we in zuidelijke richting vertrokken en door Hoenderbos, Kraaimeer, Goorbossen (zo vies was het daar niet J) en Morsche Hoef weer terug naar Erp gefietst. Deze kant van Brabant is op zich wel voorzien van de knooppunten, maar alleen voor gevorderden en mensen die de weg goed kennen. Het is regelmatig voor gekomen dat het bordje na de kruising stond. Dat is op zich niet zo erg indien je rechtdoor wil, maar bij het afslaan is het toch behoorlijk zoeken. Ook wilden we op de terugweg knooppunten 88 – 6 – 5 – 4 volgen, maar na 88 volgde alleen 27. Geen bordjes 6, 5 of 4 gezien, alleen de knooppunten zelf. Ik denk dat we nog maar eens een flinke opleiding knooppunten rijden moeten volgen. Na Erp volgde Keldonk en bij de Zuid-Willemsvaart hebben we koers gezet naar Beek en Donk. Daarna hebben we het kanaal naar Son gevolgd om weer via het Dommeldal Eindhoven in te rijden. Vorige week hebben we vanwege het oer-Hollandse weer niet gefietst en dat hebben we op de terugweg goed gemerkt. De nieuwe fiets bevalt goed, geen last van slapende voeten gehad en ook doet mijn kont beduidend minder zeer. Ik wil wel mijn stuur iets hoger laten zetten, maar dat komt nog wel. Tot nu toe moest ik behoorlijk trappen om Maria bij te houden, maar met deze fiets is het echt andersom.