angelanaarsantiago.reismee.nl

Training 24-07-2012

Vandaag ben ik voor het eerst op de fiets naar het werk geweest. Omdat dit toch een slordige 92 km is had ik een halve dag vrij genomen. De route leek erg makkelijk te vinden, eerst via het Dommeldal naar het kanaal en de volgende 40 km alsmaar langs het kanaal blijven, Vendor ligt zowat aan het kanaal. Om vijf voor half zeven ben ik op de fiets gestapt en het eerste stukje was een uitdaging in het ontwijken van konijntjes, eekhoorntjes en eenden, wat is het mooi en rustig zo vroeg. Tussen Oirschot en Haghorst heb ik op een bankje mijn ontbijt (een snelle Jelle) opgepeuzeld en daarna snel weer doorgefietst. Het is erg leuk om aan de overkant van het kanaal de Beekse Bergen te zien liggen. Bij Tilburg liep het net iets anders dan gepland, het is me gelukt het hele kanaal kwijt te raken, ik geef de schuld aan het ontbreken van een knooppuntenbordje. Op de een of andere manier ben ik door de stad gefietst en kwam ik op een voor mij bekende weg uit, deze heb ik maar gevolgd en ik ben zelfs over de kermis gefietst. Om negen uur kwam ik binnenzeilen, volgens mij heb ik nog nooit zo snel gefietst. De terugweg duurde iets langer, vandaag was het met 26/27 graden erg warm en een paar extra pauzes met een flesje water waren geen overbodige luxe. Terug ben ik het kanaal niet uit het oog verloren en in een keer goed gereden. Ik begin goed te wennen aan de nieuwe fiets en ook het gebruik van de versnellingen gaat me steeds beter af. Mijn knieën zijn me dankbaar. De laatste paar kilometer begon ik toch wel echt last van mijn kont te krijgen, maar het is toch nog een hele verbetering ten opzichte van mijn roze omafiets.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!