angelanaarsantiago.reismee.nl

Training 18-08-2012

Vandaag was het tropisch en alle warmterecords zijn ruimschoots verbroken, althans zo voelde het. Onderweg zagen we dat de temperatuur de 37 graden had bereikt. We zijn iets eerder vertrokken en gewapend met zonnebrand en extra litertjes water toch aan een tocht van ruim 90 kilometer begonnen. We hebben een nieuwe knooppuntenroute via Nuenen naar Geldrop gevolgd waarna we alle hoeken van de Strabrechtseheide hebben gezien. De hei staat nu in bloei en het is een prachtig gezicht, zo mooi zelfs dat ze er morgen een Strabrechtseheidedag van gemaakt hebben. Daarna zijn we over de Somerseheide langs Someren naar Maarheeze gefietst. Daar hebben we bij een frituur wat gedronken en daarna heeft Maria zich goed laten voorlichten door een plaatselijke fietsenhandelaar. We zijn onze tocht vervolgd naar Budel en via Cranendonk, Soerendonk, Leende, Heeze toch weer bij de Hut van mie pils uitgekomen. Inmiddels volgens de traditie weer een trapistje genomen en daarna via de knooppunten terug naar Eindhoven gefietst. Er waren relatief weinig fietsers onderweg en de mensen die we gesproken hebben vonden het eigenlijk gekkenwerk om met dit weer een eind te fietsen (maar wel allemaal op de fiets J). De nieuwe fietsbroek werkt fantastisch, het scheelt enorm qua zere kont. Wel kunnen mijn beentjes wat extra after-sun gebruiken, ze hebben dan ook jarenlang geen direct zonlicht gehad.