angelanaarsantiago.reismee.nl

Training 09-09-2012

Een prachtige dag, misschien wel de laatste zomerdag van het jaar. 29 graden en een briesje volgens Buienradar. We hebben een mooie route op het programma staan en we beginnen om half negen met een watertje bij mij en gaan snel onderweg. Via het welbekende Dommeldal rijden we naar het kanaal richting Helmond. Al veel eerder slaan we af en rijden we om Breugel heen, daarna door Nijnsel, St. Oedenrode (meerdere malen, wat een enorm grote plaats), Veghel om daarna letterlijk te verzanden in een enorm zandpad. Normaal zal het best te doen zijn, maar door de droogte van de laatste tijd was het onmogelijk fietsend te doen en we zijn gaan lopen. Daarna hebben we in Zijtaart wat gedronken en daar was het Sint Jacobsgenootschap welbekend. Vervolgens zijn we door Erp, Boekel en Gemert gereden. Daar zijn we de knooppunten geheel kwijtgeraakt en in plaats van om Gemert heen zijn de we dwars doorheen gereden. Daar voelde Maria zich niet zo goed en hebben we even gerust. We zijn om de gok verder gereden en hebben in Boerdonk nog wat gedronken bij een boerderij waar we al eerder hadden gezeten. Daarna was het nog een klein eindje naar Beek en Donk en zijn we via het kanaal teruggereden. Bij elkaar toch nog een tocht van 89 km.