angelanaarsantiago.reismee.nl

Training 25-03-2013

Vanmorgen in Valkenburg gezien dat het goed fietsweer is. Nog steeds ‘s-morgens een graadje vorst en in de middag loopt het kwik op tot een graad of 4. Windkracht 5 blaast nog, maar de sneeuw is grotendeels verdwenen. Gister heb ik al een aantal heuveltjes te pakken gehad tot een hoogte van 55 meter, wat me voldoende moed gaf om vandaag aan het echte werk te beginnen. Vanmorgen mezelf weer gehuld in fietsbroek, thermo-ondergoed, winterbroek, snowboots en ski-jack en na het ontbijt op de fiets gestapt. Het bleek dat het hotel 120 meter van de route lag, dus ik kon meteen aan de heuveltjes beginnen. Het begon met drie pittige klimmetjes rond Valkenburg van ieder ongeveer 165 meter waarbij de moed me wel een beetje in de schoenen zakte. Heuvelop met windkracht 5 tegen in de vrieskou is al niet gemakkelijk, maar als je dan steeds weer het bordje Valkenburg ziet heb je helemaal het idee dat je niet opschiet. Daarna vervolgde de route door Schimmert en Ulestraten wat heerlijk was, wind in de rug, weinig heuveltjes en zelfs het zonnetje kwam kijken. Vervolgens ben ik de A2 over gestoken en een eindje naar het Noorden gereden om vervolgens al slingerend naar het Zuiden te rijden en Maastricht te zien. Daar ben ik richting Berg en Terblijt gereden, maar wegens het ijs op de weg heb ik ook een stukje gelopen. Vervolgens ben ik via Cadier en Keer met een omweg naar Gronsveld gefietst waar mijn ouders me weer hebben opgepikt. Een tochtje van 63 km met een paar (voor mij) stevige klimmetjes die ik niet altijd met wind tegen geheel fietsend heb gehaald. Toch gaf het fietscomputertje een gemiddelde van 15,87 km/h terwijl ik bergaf continu heb bijgeremd. Geen slecht resultaat en daarbij heb ik ook echt al mijn versnellingen gebruikt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!