angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 1 - Reisdag naar Saint Jean Pied de Port

Het begon met een vliegende start, letterlijk. Om 03.00 uur hebben pa en ma me opgehaald en op Rotterdam Airport afgezet. Daar nog de fiets ingepakt en alles liep voorspoedig. Bij de gate heb ik al de eerste caminogangers ontmoet en duurde het niet lang totdat we in Biarritz waren geland. De bagagedoos was er en ook mijn fiets was snel gevonden. Helaas had mijn fietske behoorlijk te lijden gehad en diende er eerst een paar reparaties te worden uitgevoerd voordat ik aan mijn camino kon beginnen. Gelukkig bleek een Decathlon-vestiging vlak in de buurt en een paar minuten met een taxi verder, ben ik daar geholpen. Met een uurtje vertraging kon ik alsnog aan mijn tocht beginnen, 55 km naar Saint Jean Pied de Port. Het miezerde iets en het was een graad of 13. Totaal was het 473 meter klimmen, maar mijn god, wat voelt het lekker eindelijk echt op weg te zijn. De eerste lopers kwam ik al snel tegen en een eind verder raakte ik aan de praat met een Duitse wielrenner, hij had familie in de buurt wonen en was al eens aan de tocht begonnen maar nog niet afgemaakt. Na verloop van tijd hield het op met zachtjes regenen en heb ik nog even geschuild bij een bakkertje, om van de nood een deugt te maken heb ik mezelf getrakteerd op een heerlijke tosti en een bekertje thee. Aangezien het er niet uit zag dat het nog droog zou worden, ben ik maar verder gefietst. Het bleef regenen/miezeren, maar op een uurtje of 2 heb ik toch het geboekte hotel gevonden. Straks nog even boodschappen doen en een stempel scoren, morgen staan de Pyreneeën op de planning.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!