angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 6 - Burgos - Fromista

Gisteravond nog Burgos bekeken en met Felix nog ergens wat gegeten. Vanmorgen was het bewolkt, maar een jas was niet nodig. Een beetje minder zon vond ik niet zo erg aangezien ik gisteren mijn lippen goed had verbrand en dat is best lastig met netjes eten en drinken. De boekjes beloven dat je na Burgos op de Meseta komt – de hoogvlakte. Nou vlak is het niet, het was vandaag nog ruim 640 meter klimmen. Dat is natuurlijk kinderspel vergeleken met de eerste dagen, dus ik klaag niet. Dankzij mijn Mio was de weg uit Burgos snel gevonden en had ik het eerste klimmetje al vroeg achter de rug. In Cavia aangekomen was het vinden van het juiste steenslagpad wat lastig. Ik zag er 2, volgens mijn boekje moest ik de rechter hebben, 3 keer gecheckt of ik de goede rechts had (het verschil tussen links en rechts blijft moeilijk) en aangefietst. Na een paar kilometer bleek ik toch een verkeerd pad te hebben gekozen, dus maar weer terug. In Cavia bleek nog een steenslagpad goede verstopt om een hoekje, maar toen kon ik ook echt verder. In Iglesias ben ik nog even gestopt om te zien of Enrico of zijn vader toevallig rondliepen, maar ik raakte alleen aan de praat met een oud vrouwtje. Ze wist me te vertellen dat ik goed moest eten en dat het vandaag droog zou blijven. Een half uur later, toen het begon te regenen, kreeg ik pas echt in de gaten dat zij waarschijnlijk geen weervrouw is. Gelukkig was het bergaf in de regen, inclusief het stuk weg door de kerk van San Anton (helaas zonder dak). Daarna heb ik een stop gehouden in Castrojeriz en mijn vochtgehalte eens goed op pijl gebracht met een sapje en een paar colaatjes. Er kwamen ook een berg Spaanse fietsers binnen, maar na het vullen van het water waren ze vliegensvlug weer verdwenen. Ik dacht er over om nog een eind te fietsen, maar op advies van de vriendelijke dame in Castojeriz ben ik in Fromista gestopt. Het is inderdaad een mooi plaatsje.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!