angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 7 - Fromista - Mansilla de las mulas

Er was motregen en lichte regen voor vanmorgen voorspeld, voor vanmiddag buien. Uiteindelijk viel het allemaal best mee. Aan het eind van de ochtend is er een beetje met water gegooid en ’s-middags hebben we nog even geschuild. Aangezien het nu een stuk vlakker fietsen is, heb ik me gewaagd aan een etappe van 100 km, met toch nog ruim 550 meter klimmen (bleek achteraf), van Fromista naar Mansilla de las Mulas (straks maar zien of die Mulas er ook echt zijn). Het fietsen ging erg voorspoedig en na Carrion heb ik besloten toch maar de N120 te volgen en niet het 16 km lange grindpad. Voor Ledigos komen de wegen weer bij elkaar en ontmoette ik een paar fietsers, kon niet missen – Nederlanders. Een stel uit Tilburg dat 12 mei was vertrokken en snel weer doorfietste en Sietse uit Culemborg. Samen hebben we de rest van deze dagetappe afgelegd. In Sahagun zijn we gestopt voor de lunch en een stempel, bleek dat ze alleen stempels hadden bij kerken en herbergen. Gelukkig hadden we al snel een Benedictusklooster gevonden en na een belletje ging een luikje open en kregen we een stempel – een geweldige ervaring. Al kletsend vlogen de kilometers voorbij totdat we in El Burgo even geschuild hadden voor de regen (gelukkig maar een buitje, maar anders waren we wel zeiknat geworden). Daarna was het niet zo ver meer naar Mansilla. Een hotel was zo gevonden, binnen 5 minuten hadden we ieder een kamer. Vanavond Mansilla maar eens onveilig maken.