angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 9 - Hospital de Orbigo - Foncebadon

Vanmorgen kon ik vanaf 7 uur al ontbijten en heb daar natuurlijk gebruik van gemaakt. Het was niet druk, de enige andere pelgrim stond al aan het bier? Hij bleek uit Denemarken te komen en ieder jaar 3 weken camino te volgen. Toch wel knap om met alcohol in je benen de dag te beginnen. De weg naar Astorga was goed te doen, ook al waaide het stevig (de wind had ik de hele dag pal tegen). De kathedraal was nog niet open, maar er was wel een peloton wielrenners die aan de start stonden te popelen, de uitnodiging om mee te doen heb ik maar afgeslagen. Na Astorga gaat de weg gestaag omhoog en hier ontmoette ik een groep georganiseerde fietsers uit Amerika/Canada. Tot Rabanal ben ik met ze meegefietst. Daar bleek mijn fietsmaatje Coco (een dame van 71) de anderen kwijt te zijn en ze raakte lichtelijk in paniek. Aangezien het voor mij lunchtijd was, en we voor een restaurant stonden, stelde ik voor iets te gaan drinken en een belletje te plegen naar de organisatie. Ik heb haar aan de koffie gezet en heb ene Rick gebeld die er overigens met een paar minuten was. Coco kon weer terug naar de groep en het bleek dat ik al halverwege die grote klim richting Cruz de Ferro was. Aangezien ik nog wat puf had, ben ik nog een klein eindje doorgeklommen tot Foncebadon. Op 1400 meter ga ik eerst maar wat acclimatiseren. Morgenochtend nog een 100 meter klimmen naar Cruz de Ferro, dan ben ik daar lekker vroeg.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!