angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 10 - Foncebadon - Las Herrias

Gisteravond hebben we met z’n 5-en lekker gegeten. Een wandelaar uit Eindhoven (uit dezelfde wijk), een wandelaar uit Uden en een setje wandelaars uit Antwerpen. We hadden gereserveerd en, na een dag harde arbeid, waren we wel toe aan een goede maaltijd. Helaas bleek de hoeveelheid wat tegen te vallen, maar daar hebben we denk ik wel 2 uur schik om gehad. Zelfs pelgrims van andere tafels kwamen informeren wat er nu zo grappig was. Daarna vroeg naar bed om vanmorgen al vroeg de hoogtepunten te bereiken. Gisteren was het erg zonnig, maar vanmorgen waren de bergen gehuld in een dicht wolkenpak. Het was gelukkig wat frisjes en voor 8 uur stonden we al bij Cruz de Ferro. Ook de tweede klim viel me alles mee en daarna was het 20 kilometer alleen in de remmen knijpen. In Ponferrada heb ik nog een korte stop gehouden , ik wou ook mijn remmen na laten kijken, maar een fietsenmaker kon ik zo gauw niet vinden. Volgens mijn fietsboekje zou er ook een fietsenmaker in Fuentas Nuevas zitten, en inderdaad. Ik werd meteen geholpen – hoewel de remblokjes nog niet helemaal versleten waren. Veiligheid boven alles. Daarna heb ik nog wat gegeten in Villafranca en ben met goede zin een stukje begonnen aan de klim van morgen. Hier ben ik een Sloweense fietser tegengekomen die vanaf huis onderweg was en vanmiddag de top nog wou bereiken. Na 20 km ben ik bij een mooi hotelletje in Las Herrias afgehaakt. De resterende 600 klimmeters zijn voor morgenvroeg.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!