angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 14 - Santiago de Compostela

Voor het eerst heb ik kunnen uitslapen en daar heb ik (tot zeker een uurtje of zeven) gebruik van gemaakt. Vreemd om niet te hoeven fietsen, het is allemaal nog een beetje onwennig. Na het ontbijt zijn we richting kathedraal gelopen om voor de drukte de toeristische attracties te bewonderen. Daarnaast heb ik voor iedereen die dat gevraagd heeft de kaarsjes aangestoken – ook hier weer elektrisch. Na een koffiestop zijn we terug de kathedraal in gegaan om een plaatsje te bemachtigen. We hadden nog een bankje en even later kwamen John en Ingeborg uit Tilburg erbij. Sietse kwam iets later en zo waren we toch weer compleet. De mis begon met het noemen van alle pelgrims, 12 stuks uit Nederland. Het was ook goed te weten dat er niet alleen gebeden werd voor de pelgrims die aangekomen waren, maar ook voor hen die nog onderweg zijn. Het absolute hoogtepunt was natuurlijk het zwaaien met het wierookvat, hoe hoger het vat door de kathedraal werd gezwaaid – hoe meer de muziek aanzwol. Het hele spektakel eindigde in een groot applaus. Het einde van de mis betekende ook het einde van mijn pelgrimsreis. Vanaf nu ben ik toerist en geniet ik van de mooie stad.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!