angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 2 - Tienen - Romeree

\

Vandaag fiets ik 105 km van Tienen naar Romeree. Na een heerlijk ontbijt en een goed gesprek ben ik om half negen op mijn fietsje gestapt. Het weer zou wat tegenvallen, in de ochtend regen en een graad of 6. De temperatuur klopte, maar ik ben wonderbaarlijk precies tussen de buien door gefietst. Na Tienen hadden de Belgen weer een oude spoorbaan omgebouwd tot fietspad. Het fietst fantastisch en het klimmen gaat heel geleidelijk. Al moet ik zeggen nat het na een kilometertje of 30 – inclusief wind op de neus – toch wat gaat vervelen. Vlak voor Namen een relatief flinke afdaling en in de stad zelf flink zoeken naar de juiste route. Ondanks mijn routeboekje en mijn Mio is het me gelukt toch verkeerd te rijden. Gelukkig kwam ik er snel achter en vond ik het mooie pad langs de rivier. De citadel is echt indrukwekkend en ik heb er heerlijk gegeten. Daarna de 28 km naar Dinant. Volgens mij heeft de crisis hier ongenadelijk hard toegeslagen – hele stukken asfalt ontbreken. Het uitzicht daarentegen is adembenemend en weer verassend na iedere bocht. Als rechtgeaarde saxofonist ben ik in Dinant natuurlijk als eerste het huis van Aldolf Sax geen zoeken. De hele stad ademt saxofoon. Daarna pas een kaarsje wezen opsteken en voor mijn avondeten gezorgd. Voor vanavond heb ik een heel leuk B&B geboekt – volgens mij in een kasteel. Aangezien ik daar vanaf 19.00 uur terecht kan, hou ik een lange stop in Dinant. De overige 32 km komt straks.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!