angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 3 - Romeree - Laon

Gisteren aan het eind van de dag de 32 km naar Romeree nog gefietst. Ik was rond half vijf vertrokken uit Dinant omdat ik het liefst zo veel mogelijk in het licht wilde fietsen. Het eerste stuk liep nog langs de Maas, maar natuurlijk wel regelmatig oversteken bij de verschillende sluizen. Daarna ben ik weer op een voormalige treinroute uitgekomen wat midden door de bossen loopt. Gelukkig was het nog licht, want het asfalt was niet altijd helemaal te vertrouwen en verder geen verlichting in de buurt. Bij Romeree werd ik linksaf een tractorspoor op gestuurd. Aangezien het de laatste tijd best veel geregend had, was dit een grote modderpool. Gelukkig ben ik er heelhuids en met twee schoenen aan (ja, dat was nog een uitdaging) uit gekomen. Op de website van de B&B kreeg ik de indruk dat het een echt kasteel was. Helaas was het meer een poppenhuis, het kasteel ligt wel ergens in de buurt. Het was letterlijk een poppenhuis, zelfs voor mijn smaak iets te veel prularia. De mensen waren uiterst vriendelijk en het plaatse bezit zelfs een restaurant. Nou ja, in het weekend kan je bij iemand in een soort woonkamer iets nuttigen dat wordt klaargemaakt in de open haard. Romantische hardrock op de achtergrond, maar het eten smaakte verassend goed. Omdat ik niet bekend was in de regio, heeft Marc me met de auto naar het restaurant gebracht, de 200 meter terug heb ik maar lopend gedaan. Vannacht heb ik goed geslapen maar vanmorgen erg trillerig wakker geworden. Het ontbijt lukte niet zo goed, terwijl ze allerlei heerlijkheden voor me klaar hadden gemaakt. Het toilet was goed getest en toch maar op de fiets gestapt. Toch voelde ik me niet goed – ook niet na een half uurtje fietsen. In Marienbourg heb ik maar een alternatief gezocht. Fietsen naar Hirson en vandaar de trein naar Laon. Helaas was mijn gestel vandaag niet berekend op een aantal pittige klimmetjes en in Couvin heb ik toch maar een taxi gebeld voor Hirson. Daardoor was ik wel om een uurtje of 1 al in Laon. Eerst wat gerust, gegeten en gedoucht – dan kan ik zo de stad in.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!