angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 4 - Laon - Eindhoven

Gistermiddag nog een paar uurtjes geslapen en daarna in de stad wat gegeten. Ik had warempel een beetje trek en de pasta smaakte redelijk. Lekker vroeg mijn mandje weer ingedoken en het klokje rond geslapen. Vanmorgen voelde ik me een heel stuk beter. Na het ontbijt mijn fietsje gepakt en koerst gezet richting Parijs. Laon uit ging als een speer (vooral omdat het gigantisch bergaf was), maar daarna werd het een beetje klimmen. Ik heb mezelf moeten toegeven dat het fietsen met koorts en griep waarschijnlijk toch niet zo’n goed idee was. Volgens mijn routeboekje zijn er in het kleine plaatsje Suzy wat voorzieningen. Ik besloot daar het cafeetje op te zoeken en een taxi te bellen. Ondertussen belde pa al en bood aan me te komen halen. Natuurlijk in geen velden of wegen een cafeetje te vinden, de burgenmeester was ook niet thuis en ik stond er wat verloren bij. Een man die zijn hond uitliet wist me te melden dat er geen taxi’s waren, maar zo snel laat ik me niet uit het veld slaan. De mobiele boulangerie kwam aangereden en meteen stroomde er meer mensen toe. Een aardige meneer van 70 bood me aan om me terug naar Laon te rijden. Wel moest hij thuis eerst het brood afgeven en ontbijten. Geen probleem, wat een vriendelijke man. Ik ben achter hem aan gereden en het blijkt een kunstenaar te zijn. Eerst rustig van een kop koffie genoten en uitgebreid bijgepraat over de reizen per 2CV door Marokko. Nu ben ik terug in Laon en neem de trein straks naar Hirson. Pa komt me daar vanmiddag ophalen. Helaas, Parijs haal ik nu niet – mijn bedje roept net iets te hard.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!