angelanaarsantiago.reismee.nl

Pelgrimstocht naar Rome

Het had wat voeten in aarde, maar het gaat me lukken, volgend jaar vertrek ik als pelgrim naar Rome. Uiteraard per fiets en de 2.000 km kan ik in 1 keer afleggen. Mijn baas heeft de vakantieaanvraaggoedgekeurd, mijn pelgrimspas is al binnen (natuurlijk ben ik meteen lid geworden van het pelgrimsgenootschap Rome) en de route ligt klaar. Na een aantal discussies gevolgd te hebben op het forum van Wereldfietser, heb ik gekozen voor de route van Hans Reitsma. De routeboekjes zijn binnen en daar ga ik me de komende maanden op richten. Een snelle blik doet me vermoeden dat het 23 fietsdagen betreft.

Echt trainen hoeft niet aangezien ik gemiddeld 200 a 300 km per week fiets. Maar natuurlijk ga ik nog een aantal "trainingstochtjes"c.q. minivakanties plannen in Zuid Limburg. Voordat ik Rome bereik moet ik toch nog een paar heuveltjes over. Daarnaast ga ik me verdiepen in overnachtingsmogelijkheden, terugreis, wat te zien in Rome en niet te vergeten op de thee bij meneer Pastoor. Vorig jaar heb ik mijn fiets laten zegenen voor mijn vertrek naar Santiago en mijn reis is zeer voorspoedig verlopen. Onder het motto "don't change a winning combination" lijkt mij dit ook een goed plan voor deze pelgrimstocht.

Reacties

Reacties

Pa & Ma

Het begin is er. Heel veel plezier met de voorbereiding en natuurlijk de uiteindelijke pelgrimstocht.

Klaas de Pelgrim

Welke route ga je nemen Benjaminse of Reitsma?
Als je Reitsma neemt heb je ruim 600 km de tijd om aan het klimmen te wennen, Bij Benjaminse Ga je al snel de Eifel in moet je na één dag al flink klimmen.

Eggy Voorneman

In 2014 heb ik van Amsterdam naar Rome gefietst. Een prachtige route, vaak midden door de natuur. Dit jaar ga ik een deel van de route met mijn vrouw fietsen. Verstandig dat je voor de Reitsma route hebt gekozen. Als je alleen fietst, is het wel fijn dat om een GPS mee te nemen. De tracks zijn gratis te downloaden. Veel fiets plezier op deze prachtige route.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!