angelanaarsantiago.reismee.nl

Koningsdagweekend

Een uitgelezen gelegenheid om eens lekker te fietsen in het altijd mooie Zuid Limburg. Met volle bepakking rondfietsen en de laatst aangeschafte zaken uitproberen. Aangezien ik het afgelopen jaar weer behoorlijk wat kilootjes ben kwijtgeraakt, heb ik ook een hele nieuwe fietsgarderobe. De fietsbroekjes zijn goedgekeurd, de nieuwe onderbroeken geven geen extra lol en ook de shirts houden zich prima. Ik kijk alleen nog naar een ander paar fietshandschoentjes, want ook hier moet ik tegenwoordig voor de kleinste maat gaan.

Het weer was niet helemaal optimaal, maar zaterdag (de heenweg) heb ik gelukkig maar 1 bui gehad. Het duurde wel de hele weg. Bij vertrek had ik mijn bagage (lees vuilniszakken) in de garage op de fiets gebonden aangezien het wat regende. Daarna bleef het de hele weg bij miezerregen. Zondag af en toe een bui – zelfs een flinke hagelbui – maar verder goed te doen. Met alleen voor een week proviand in de tassen heb ik me aan een knooppuntenroute van ruim 100 km gewaagd. Het voordeel van een weekendje bij pa en ma is dat ze me gezelschap hielden bij de lunch. De route bevatte een kleine 900 klimmeters en het gros had ik voor de lunch in Gulpen al bedwongen. Vanaf Maastricht ging het echt lekker, wind mee en weinig klimmen. Zondagavond wist buienradar te melden dat het maandag het eerste deel van de ochtend nog zou regenen. Maandagochtend bleek het regenfront net voorbij te zijn getrokken en heb ik zo’n beetje droog kunnen vertrekken. Later trok de lucht open en kon zelfs de zonnebril weer op mijn neus. Wel veel wind en zoals het hoort op de neus.

Het was een heerlijk weekend waarin ik ruim aan mijn trainingskilometers ben gekomen, mijn uitrusting nog eens goed heb kunnen testen en een super verzorging van pa en ma.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!