angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 1: Eindhoven – Jülich

Na een heerlijke nachtrust (wat een dagje thuis katten knuffelen al niet oplevert) was ik tegen zevenen helemaal startklaar en ben aan mijn pelgrimstocht begonnen. Eerst richting Roermond om daar de Reitsmaroute op te pikken. Het was nog wat aan de frisse kant, maar erg weinig wind en een zonnetje voelde meteen al heel prettig. Voordat ik het wist had ik Roermond al bereikt en heb de track in mijn Mio-tje aangezet. Ik vond het nog wart te vroeg voor de lunch, dus ben ik doorgefietst naar St. Odiliënberg. Daar heb ik in een kroegje een tosti kunnen bemachtigen. Hat was daar erg druk en even later bleek waarom. Een tocht met ik weet niet hoeveel oldtimers kwam voor bij. De volgende 6 kilometer werd ik steeds ingehaald door de mooiste oude wagens.

Daarna ongemerkt de Duitse grens gepasseerd en een hele mooie route langs de rivier Roer. Ik ben er nog niet uit of het het roer, de roer of het roer om is, maar het fietst prachtig. Aan de watervalletjes merkte ik dat ik ongemerkt wat meters steeg. Een eindje voor Jülich besloot mijn Mio dat hij door zijn geheugen heen was en moest ik op het routeboekje vertrouwen, dat ging wonderwaardig wel. In totaal een kilometertje omgereden, maar snel de juiste plaats gevonden. Ik wist dat mijn hotel in het centrum ligt, dus daar aangekomen maar naar de juiste straat gevraagd, was nog geen minuutje verder.

Het hotel is prachtig (Stadshotel Jülich), midden in het centrum maar toch een rustige straat. Nu eerst het stadje verkennen en de route voor morgen voorbereiden.

Reacties

Reacties

Betsie

Hoi Angela,
Leuk om jou fiets route te volgen,vooral de oldtimers zal geweldig zijn geweest met de fiets zie je natuurlijk veel meer dan met een auto of ander vervoer. geniet lekker verder ik zal jou blog blijven volgen.
groetjes Betsie

Monique

Heerlijk, zo'n voorspoedige start! Het is vandaag rustig weer hier, en ik hoop bij jou ook. We wensen je een mooie fietsbare tweede Pinksterdag en kijken uit naar je verhalen vanavond. Kobus knipoogt naar je van naast de computer ;-)

Danielle

Gelukkig een mooie start met prachtig mooi weer!
Hopelijk nog geen spierpijn? ;-)
Geniet van iedere dag!
Groetjes, Danielle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!