angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 2: Jülich – Remagen

Gisteren een rondje gelopen in het geheel nieuwe Jülich. Na de tweede wereldoorlog was dit plaatsje zo’n beetje met de grond gelijk gemaakt, maar ze hebben het leuk opgeknapt. Het was nog heerlijk weer en ik heb lekker op het terras kunnen eten.

Vanmorgen eerst de rivier Roer weer opgezocht om deze tot na Düren te volgen. Gelukkig droog vertrokken, maar na drie kwartier begon het we-gaan-lekker-met-water-gooien-feest. Ik was voorbereid en het resulteerde in een aardig tempo. Na lang genoeg langs een watertje op onverhard pad te hebben gefietst, was het tijd voor iets anders: de grote doorsteek van Roer naar Rijn. Hierbij doorkruiste ik een uitgestrekt landbouwgebied met heerlijke autoluwe weggetjes. Links kon ik genieten van de uitlopers van de Eiffel, maar door het grijze weer bleef er weinig van over op de foto’s. Je zult me op mijn woord moeten geloven. Onderweg een paar leuke kasteeltjes gezien, maar gezien het weer ben ik maar doorgereden (en een bezichtiging was sowieso niet mogelijk).

In Euskirchen heb ik een Biergarten opgezocht voor de lunch. En … ze hebben ook gewoon cola!!! Heerlijk gegeten en even opdrogen en opwarmen was erg welkom. Bij vertrek was het warempel even droog. Nog een stuk door de velden en daarna heb ik een bos gevonden. Vanaf hier was het een beetje klimmen, maar volgens mij ga ik de goede kant op. Na Oedingen, de laatste 10 kilometer, heb ik weinig hoeven trappen. Het voordeel van een route langs een rivier is dat je erg laag fietst en weinig hoogteverschil hebt. En laat die rivier nou net op het laagste punt liggen.

Nu wacht ik totdat mijn kamer gereed is in Remagen en kan lekker ontspannen en me voorbereiden op morgen.

Reacties

Reacties

Monique

Zo, en daar heb je je eerste grote Romeinse stad te pakken! Remagen was destijds een van de steden aan de Limes, de meest noordelijke grens van het Romeinse Rijk (in Nederland te vinden ter hoogte van de Oude Rijn, zeg maar de lijn Katwijk - Nijmegen). Je gaat goed!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!