angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 3: Remagen – Bacharach

Een dag met hele bijzondere ontmoetingen. Ten eerste de Rijn, deze rivier is vandaag niet van mijn linkerzijde geweken. Een hele mooie route met veel oude plaatsjes en burchten, echt een feestje om hier te fietsen. Daarnaast had ik vanmorgen een vreemde ontmoeting met een fazant. Ik pleit er voor om deze vogelsoort tot gevaarlijke dieren te bestempelen. Deze fazant zat midden op het fietspad, ik minder vaart en begin tegen het beestje te praten (ja, ik ben al een paar dagen alleen), hij begint te schreeuwen en flink met zijn vleugels te slaan en blijft midden op het fietspad zitten. Ik denk, dan zal je op de foto ook. Hij zag me een greep in mijn tasje doen en verdween vliegensvlug in het struikgewas.

De lunch heb ik in 2 etappes gedaan. In het prachtige plaatsje Rhens was een kroeg open en een bakkerij. De kroeg had geen eten maar wel een toilet en de bakkerij wel eten en geen toilet. De barman wist me te vertellen dat er geen damestoilet was en alleen een urinoir. Hij vroeg me staande te plassen en goed af te knijpen – vreemd verhaal. Naar achter gelopen zag ik dat er een wonder was geschied, het damestoilet was terug in volle glorie. Na mijn toiletbezoek een halleluja aan de bar en de belofte een kaarsje op te steken in Rome.

Gisteren had ik een hotelletje gereserveerd in Bacharach, een klein historisch plaatsje. Wat het Reitsmaboekje niet vermelde is dat ik in een soort kasteel zit. Mijn kamerdeur is zeker 3 meter hoog en het hotel is prachtig. Straks maar eens goed rondlopen en veel foto’s maken.

Reacties

Reacties

Pa en Ma

Fijn te horen dat alles goed gaat. Het is fijn dat je met volle teugen geniet.

Groetjes

tante Wilma

een paar dagen naar een congres geweest, zonder tablet uiteraard, vandaar de late reactie.
Lieve Angela, wij wensen je een heel mooie Romereis toe, met waardevolle ervaringen. Groeten uit Groesbeek

betsie

De barman dacht natuurlijk die gaat nu niet naar de toilet, maar ja hij kent Angela ook niet! nu heeft hij een voordeel.... er wordt een kaarsje voor hem opgestoken. De overnachting in het kasteel zal je vast als klein meisje over gedroomd hebben dat je als een prinses in een kasteel zou wonen nu is de droom dan toch uitgekomen ....alleen....blijft die deur wel heel erg groot!
Geniet lekker verder van de reis, ik blijf je volgen.
Veel liefs
Betsie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!