angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 4: Bacharach – Worms

Bacharach is een prachtig plaatsje en je kunt er heerlijk wandelen. De rondwandeling langs/over de stadsmuren is een echte kuitenbijter, zeker na een dag fietsen.

De route liep de eerste 20 kilometer nog strak langs de Rijn, maar na Bingen meandert de route naar het Oosten door een prachtig heuvelachtig landbouwgebied. Dit landbouwgebied is erg glooiend, zelfs een klimmetje van ruim 10% te pakken en zit vol met rare beesten. Zo schoot een haas voor mijn wiel door, gevolgd door enkele eekhoorntjes, eendjes, een vos en jawel een fazant. 30 kilometer glooiend was eigenlijk zo voorbij, door het mooie en afwisselende uitzicht verveel je je geen moment.

Mijn lunch stond op me te wachten in het prachtige plaatsje Nierstein (ik denk toch dat de lunch geen lichamelijke gevolgen heeft). Hele vriendelijke mensen en een heerlijke spargelquiche te pakken. Daarna nog een stuk fietsen door een wijnbouwgebied. Ik snap er niks van, volgens mij zijn er wijnboeren die denken dat de druiven rechtstreeks op het land verpakt kunnen worden. Een aantal wijnstruiken is aan de onderkant voorzien van een drankenkarton.

Mijn hotel in Worms bevindt zich recht naast de Dom, die ga ik zo maar eens bezichtigen. Kaarsjes steken zichzelf niet op.

Reacties

Reacties

Leonne

tot nu toe kunnen de katjes nog lekker even iedere dag buiten. Dus die vinden alles prima. Hoe gaat het met je onderstel, nog geen pijntjes of vergeet je dat omdat je door de fazant wordt achtervolgt:)

Arnold en Marleen

Wij zijn de buurtjes van nr 43 en hebben via Herman jouw blog doorgekregen.
Je eerste reisverhalen geven duidelijk aan dat je er veel zin in hebt! We vinden het leuk om je verdere reis te volgen en wensen je veel plezier en succes opweg naar Rome!

Fred

Liepen al die dieren achter elkaar?

Lida

Eindelijk even tijd om de afgelopen dagen door te lezen. Heerlijk meis dat het zo voorspoedig gaat, maar met al die beestenparades lijkt het wel het "harmonieorkest" van Boudewijn de Groot :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!