angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 5: Worms – Bretten

Gistermiddag nog snel Worms onveilig gemaakt, want de Dom sluit om 17.00 stipt en ik kon het niet nalaten een paar kaarsjes aan te steken. De vriendelijke hoteleigenaar wees me daar op en op mijn vraag waar de Dom precies was keek hij wat raar. Bleek het hotel er pal naast te liggen, ik overweeg toch een andere bril. Heerlijk in het hotel gegeten en uren gebabbeld met Herman uit Alblasserdam. Heel speciaal dat je zo snel zo vertrouwd zit met een complete vreemdeling, het was daarom wat later dan mijn normale bedtijd.

Vanmorgen weer op tijd op het fietske, want ik wou de resterende “vlakke” kilometers vandaag afleggen. Daarnaast heeft Bretten twee sterren in mijn boekje en is dus het bezichtigen waard. Een ander goed argument is dat ik hier gisteravond een hotelkamer had gereserveerd.

Het eerste deel van de route liep door Ludwigshafen, maar ik heb erg weinig van deze industriestad meegekregen. Reitsma heeft hele mooie landelijke weggetjes gevonden, ik ben dan ook met een grote boog om de stad zelf gefietst. Daarna volgde een natuurgebied door wat oude Rijnarmen, prachtig fietsen en veel bomen zodat de wind niet continu vol op de neus stond. In Reilingen vond ik het wel tijd voor een stevige lunch en ging op zoek naar een goede gelegenheid. Een beetje zoeken, maar ik vond een Griekse Biergarten. Nu weet ik inmiddels dat een Biergarten ook cola en lunch heeft, dus dit leek mij wel een goede keuze. Laten ze net heerlijke wienerschnitzels hebben, dat ging er goed in. De rest van de middag heb ik hier fantastisch op kunnen fietsen.

Na Bruchsal beginnen de klimmetjes, vandaag nog zeer bescheiden maar vanaf morgen de Schwälbische Alb in met het serieuze klimwerk. Een kilometer of 5 voor Bretten is er een andere fietser aangehaakt en dat maakt het klimwerk een stuk makkelijker. Hij komt uit Bretten en heeft me meteen naar een fietsenservicepunt geleid. Door de route (regelmatig onverhard) en het regenweer, was een fikse wasbeurt geen overbodige luxe. Nu schakelt alles weer soepel. Daarna een meningsverschil met mij Mio gehad, hij vond echt dat het hotel ergens anders staat dan de praktijk leert. Toch gevonden en een superkamer bemachtigd.

Reacties

Reacties

Lida

Waar Wienerschnitzels al niet goed voor zijn !

Pa en Ma

Het gaat geweldig. We zien veel leuke contacten met o.a. dieren en mede reizigers per fiets.

Succes.

Monique

Kweenie hoor, maar fiets je niet veeeeel te snel???? Ik zie dat merktekentje op de kaart schrikbarend hard verplaatsen. Hoeveel kilometers doe je nu op een dag?
Zet m op, en hou de fazanten heel onderweg ;-)

Ellen

Wat gaat het allemaal voorspoedig en wat zal je ervan genieten zo op te gaan in de verschillende landschappen!
Vriendelijke mensen ontmoeten en lekker lang kletsen met iemand die je in Nederland misschien zo was voorbij gegaan. Nu komen dus echt de klimmende wegen. Fijne reis weer verder.
Liefs Ellen

Nanette

Wat leuk om op deze manier met jou mee te reizen!!

Angela

Monique: Ik heb tot nu toe ongeveer 100 km per dag gefietst. Vanaf nu gaat het wat langzamer omdat er meer geklommen moet worden. Morgen fiets ik naar Tubingen (en ja, ik heb al een hotelletje). Ik fiets nog exact op het schema dat ik thuis, theoretisch en vooral achter de tafel heb bedacht.

Adri Verwoert

Succes bij het klimmen. Het gaat goed tot nu toe of niet?

tante Wilma

leuk om over je schouder mee te kunnen kijken, het loopt gesmeerd zo te zien heel fijn voor je

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!