angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 6: Bretten – Tübingen

Gisteravond nog heerlijk gegeten en gewandeld door Bretten, daarna maar eens vroeg mijn mandje opgezocht. Voor vandaag stond een pittige etappe op het programma, 100 kilometer met ruim 900 klimmeters erin. Het ontbijt was al vroeg en ik kon om kwart voor zeven al met mijn fietsje op weg. Een paar kleine buien, maar overwegend zonnig en een aangename temperatuur. Het bos richting Pforzheim had een paar stevige klimmetjes verstopt, maar eigenlijk schoot het goed op. Vandaar dat ik in 1 rechte streep door ben gefietst naar Weil der Stadt. Dit was al over de helft en het is een mooi plaatsje.

Gezellig gekletst met 2 dames uit Utrecht die dezelfde route tot Tübingen afleggen. Daarna eerst een spelletje met moeder natuur: jas aan, jas uit, regen, droog enzovoort. Even na Altdorf hield een groep wandelaars me staande, of ik ook naar Rome fietste. Scheen dat ik fietser nummer 5 was die dag. Men wist me te vertellen dat het klimmen gedaan was en de trappers overbodig voor de rest van de dag. Wel 5 keer hebben ze me uitgelegd dat ik door een natuurgebied met hekken moest fietsen. Met deze wijze woorden, de beschrijving in mijn boekje en mijn Mio, is het inderdaad gelukt. In het natuurpark Schönbuch was het inderdaad erg mooi. Tegen alle verwachtingen in heb ik hier dus geen dieren gezien. Misschien had iemand het hek vannacht open laten staan?

Bij binnenkomst in Tübingen hoorde ik een enorm geblaat. Staat er een kudde schapen langs de kant van het fietspad. Ik trek het me maar niet persoonlijk aan en ben doorgefietst.

Reacties

Reacties

Helmi Seegers

Hoi Angela, wat een leuk berichtje weer.Wij kijken iedere dag weer naar je verhaal uit(incl. Jos) om te lezen!!! Top!

Lida

Aangem

Lida

aangemoedigd door de schapen, heel bijzonder.....met al die beesten op je pad zou je haast denken dat je onderweg bent naar Assisi ipv Rome ????

Patrick

Je reis gaat zo te horen voorspoedig ????
Fijn dat je er van geniet.
Wij thuis genieten van je verslagen.
Succes en veel plezier de komende dagen.

Roy

pas op voor de schotse hooglanders,die lopen daar ook wel rond

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!