angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 8: Mengen - Bregenz

Mengen is een rustig plaatsje waar op zaterdagavond niet zo veel te doen is. Uiteraard heb ik een en ander op de foto gezet en heb lekker rondgewandeld. Vanmorgen zou ik om 7 uur voor het ontbijt terecht kunnen, maar er was nog niemand. Een aantal andere gasten werden al flink ongeduldig tot er tegen half acht toch leven in de brouwerij kwam. Later bleek dat degene die had moeten openen niet is op komen dagen. Geeft niks, iets later dan gepland, maar met echt heeeele warme broodjes kunnen ontbijten.

Vandaag was minder klimmen dan de afgelopen dagen en het weer was fantastisch. Het begon nog een beetje fris, maar in de loop van de ochtend is de zomer echt begonnen. Zondagochtend is echt heel rustig fietsen, er zijn weinig mensen buiten en de kilometers vlogen onder mijn wielen door. Tot ik op een gegeven moment mijn eerste uitzicht op de Alpen had, wel een momentje zo. In mijn routeboekje stond: “Koffie? Even rechtdoor, dan rechts voor de kerk”. En inderdaad, een enorm leuk tentje waar ze een stevige lunch hadden. Een soort warm stokbrood met allerlei vleeswaren, gesmolten kaas, tomaat, peper, ui en augurk. De rest van de route heb ik er moeiteloos op kunnen fietsen.

Vlak bij Friedreichshafen heb ik iets gezien dat ik nog nooit eerder had gezien: een vliegende zeppelin. Waarschijnlijk speciaal voor de toeristen, want daarna heb ik hem nog een aantal keer gezien. Toch een heel apart gezicht. Bij de Bodensee aangekomen werd het fietspad erg druk. Veel toeristen, de Loonse en Drunense Duinen zijn er in de zomer niks bij. Bij het passeren van de grens een viertal andere fietsende Nederlanders tegengekomen. Zij kamperen, daar heb ik echt respect voor. Ik ben erg gesteld op mijn sanitaire voorzieningen (ik werk niet voor niks bij Vendor).

Het hotel lag zo’n beetje op de route en ik kwam zelfs al langs het station in Bregenz. De Albergpas is momenteel voor fietsers gesloten, dus moet ik een stukje treinen. Ik heb kaartjes voor mezelf en mijn fiets kunnen bemachtigen, ook nog voor dezelfde trein (echt een grapjurk die kaartjesverkoper). Straks maar eens de stad in en nog een beetje genieten van het prachtige zomerweer.

Reacties

Reacties

Adri Verwoert

Het gaat geweldig. Hier in de Betuwe hebben we een echte regendag. Maar bij jou is het goed weer. Houden zo. Als het goed is volgt Hanna nu ook jouw tocht.

Her(buur)man

ik vind het allemaal gruwelijk dapper, en dat voor een meid alleen. Chapeau Angela. Respect respect respect.

jaap

Hallo Angela.
Als Santiago wandelaar geniet ik van je berichten.
Succes verder met je mooie tocht.

Pa en Ma

Fantastisch, en wat vindt jouw fiets van de plaats Bregenz als naamgenoot. Stond de fanfare en de burgemeester de Bregenz fiets al op te wachten?

Danielle

Ik vind het zo knap wat je doet! .. Wat een kilometers heb jij al afgelegd! pet je af hoor!

Leuk om zo met je mee te reizen. Ik lees je verhalen iedere dag :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!