angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 9: Bregenz – Bludenz

De weergoden zijn me nog steeds goed gezind. Stralend blauw buiten en ’s-morgens vroeg al te warm voor een trui. Vandaag relatief een makkelijke dag, vlak en iets minder kilometers. Vandaar dat ik maar op de haverklap ben gestopt voor foto’s en praatjes. Oostenrijk ziet er totaal anders uit dan Duitsland.

De route liep vandaag door het Rijndal. Ja, daar heb ik al een tijdje langsgefietst, maar dit is aan de zuidkant van de Bodensee. Tijdens het eerste deel vandaag leek het regelmatig alsof ik in Nederland fietste, maar de bergen op de achtergrond verrieden toch het tegendeel. Onderweg nog een lokale fietser ontmoet die bezig was met zijn maandagochtendrondje. We hebben een tijdje samen op gefietst en hij heeft me een beetje rondgeleid in Feldkirch, nog mooier dan Bregenz (en dat lag niet aan de gids).

Vandaag bemerkte ik dat niet alleen fazanten gevaarlijk zijn, maar merels ook. Kan aan de omgeving liggen, maar tot twee keer toe schoot zo’n (bijna) pechvogel recht voor mijn wiel door. Dan toch liever schotse hooglanders, die doen geen vlieg kwaad.

De zon schijnt zo overdadig dat ik toch weer ben verbrand, factor 50 helpt hier niet tegen. Mijn neus vervelt en mijn lippen zijn wat opgezwollen. Zou het daarom zijn dat ik regelmatig sjans heb? Het is maar goed dat ik snel kan fietsen.

Bludenz is zo op het eerste gezicht ook weer een leuke plaats. Straks ga ik hier uitgebreid een rondje lopen en morgenochtend het station opzoeken om een stukje per trein/bus af te leggen. Het is nog onduidelijk wat het wordt, de kaartjes geven geen zekerheid en de meningen van lokale mensen zijn hieromtrent erg verdeeld.

Reacties

Reacties

Monique

Nou ja Angela, wat is dit een verhaal zeg... ik schoot enorm in de lach en heb het idee dat we nog de helft missen. Ik heb een suggestie voor je komende boek: Merels, Mannen en Mijn fietstocht???!
O ja, succes natuurlijk met de treinkaartjes...

Arnold Gall

Haha je ziet er gewoon heel strak uit !

Adri Verwoert

Mooi verhaal weer. Succes vandaag met de trein.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!