angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 10: Bludenz – Pfunds

Vanmorgen lekker lang uitgeslapen omdat ik pas om half elf de trein/bus had richting St. Anton am Arlberg. Vooraf was er veel onduidelijk of de trein zou rijden of een bus (vanwege de onderhoudswerkzaamheden aan de Albergtunnels waar de trein ook gebruik van maakt), maar het viel allemaal reuze mee. De trein had een vertraging van 5 hele minuten en dat werd vooraf ook nog goed aangekondigd. Mijn fiets kon inderdaad ook mee en een half uurtje later stond ik weer buiten in St. Anton am Alrberg.

Daarmee kon ik aan de goede kant van de berg beginnen aan mijn fietstocht. Het eerste stukje was er nog wel veel verkeer (wegens dezelfde werkzaamheden aan de tunnel), maar na de snelwegafslag werd het een stuk rustiger. Ik moet zeggen dat bergaf best wel heel lekker fietst. Voor ik er erg in had was ik al een kleine 30 kilometer naar beneden gesuisd en werd het tijd om een lunchgelegenheid te zoeken. Net voor Landeck zag ik een sportcafé waar ze ook pizza hadden, perfect. Ik vond mezelf wel een beetje sportief en heb heerlijk met de eigenaar en zijn familie gekletst.

Daarna begonnen er toch weer een paar klimmetjes, het blijft natuurlijk de Alpen. Het viel me wel op dat ik al een paar uur in Tirol was en nog geen gejodel heb gehoord. Misschien iets voor vanavond?

Onderweg een vader met 2 tienerkinderen regelmatig ontmoet. Zij hebben 1 week vakantie en brengen dit al fietsend door. In Pfunds ben ik afgehaakt, zij gingen nog door voor de Reschenpas vandaag. Petje af hoor in deze hitte.

Voor vannacht heb ik een super-de-luxe-welness-hotel voor een belachelijk lage prijs. Wat een straf, ik zal straks eens kijken wat de welness allemaal inhoud. Ondertussen kan ik lekker wat relaxen op mijn eigen privébalkon.

Reacties

Reacties

Her(buur)man

Anders wil ik we een keer jodelen. Ik zie hier alleen zo vlug geen hamer liggen. Hahaha.

gruuzgut,

Herman

Adri Verwoert

Laat je maar lekker verwennen in dat welness hotel. Dat heb je wel verdiend na al die kilometers.

Helmi seegers

Een lekkere been en rug massage kan je wel gebruiken lijkt me.mocht er geen masseur aanwezig zijn, kom ik wel ff aan????

Helmi seegers

Wat die vraagtekens op t einde doen, geen idee.. Ik denk de knipogende smiley.. Hihi

Arnold en Marleen

Ik hoorde vandaag iemand jodelen in de buurt.
Na het lezen van de reacties begrepen we dat het Herman geweest moet zijn nadat hij een hamer had gevonden !!
We genieten elke dag van jouw reisverslagen en kijken al weer uit naar de volgende.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!