angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 13: Auer – Ala

Gistermiddag ben ik een echtpaar op de fiets tegengekomen die het best wel lastig hadden. Bij het restaurant van gisteravond kom ik ze weer tegen, we hebben heerlijk met z’n drieën gegeten. Met de fietstocht naar Rome sluit dit echtpaar uit Drunen hun werkzame leven af. Het was genieten, zowel het eten als het gezelschap.

Vanmorgen kon ik al vroeg ontbijten en gezien de temperaturen heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt. Om zeven uur was het al dik 22 graden en het zou alleen maar warmer worden. Gelukkig weinig wind en een vlakke dag, met een gangetje van ruim 20 km per uur zette ik vaart richting Trento. Deze stad wou ik graag bezichtigen en de 45 kilometers daarna niet al te laat afleggen. Onderweg haal ik een andere langeafstandsfietser in. Ik zeg gedag en wordt meteen herkend als Angela uit Nederland, onderweg naar Rome. Blijkt dat deze man ook een dagje met Ursel (de dame van een paar dagen geleden uit Zuid Duitsland) heeft meegefietst. Zij had e.e.a. over mij verteld, zonder dat ik het wist ben ik bijna wereldberoemd. Het was gezellig gezelschap en we hebben de rest van de dag met elkaar opgetrokken.

In Trento op het plein voor de Dom hebben we wat gedronken waarna we Trento wat beter hebben bekeken. De bardame was aardig onder de indruk van mijn pelgrimstocht en stempelde mijn pelgrimspaspoort graag. Voor lunch was het nog wat te vroeg, hiervoor zijn we een eind verder op de route in Rovereto aangeland. Ook daar was het heerlijk toeven. Stiekem was te temperatuur steeds verder opgelopen. Het was nog geen 20 kilometer meer naar het eindpunt van vandaag, maar met de hitte en de inmiddels aangetrokken wind op de neus, was ik blij toen het eindpunt in zicht kwam.

Ik heb weer een heerlijke kamer. Men spreekt hier alleen Italiaans, maar ik kan me gelukkig best redden.

Reacties

Reacties

HannaSouwer

Lieve Angela.Ik geniet van je verhalen Wat ben je een byzondere meid Al wereldberoemd.Fantastisch dat je zulke leuke mensen ontmoet.Wat een belevenis zo'n fietsreis naar Rome .Nog vele mooie belevenissen toegewenst ????????????????????????????????????????????????????????????????

marian v. boxtel

Super Angela!!!!
Ik vind het erg leuk om je dagelijks te volgen. Ik kijk uit naar je verhaaltjes op het einde van de dag.
Ga zo door!!!!

Pa en Ma

Leuk dat je zoveel fijne contactmomenten hebt. De temp. is bij jou hetzelfde als op dit moment bij ons.

Heet , heet en nog eens heet, dus goed drinken en smeren.

Mooi dat het eindpunt in zicht begint te komen. Wij zijn de koffers al voorzichtig aan het pakken voor vertrek naar Rome.

Adri Verwoert

Voordat je in Rome bent spreek je uitstekend Italiaans. Ik heb zojuist een mooi boek over Rome gelezen van Rosita Steenbeek. Je hoeft je daar niet te vervelen. In de Vaticaanse musea is o.a. een prachtige Egyptische collectie te vinden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!