angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 14: Ala – Ronco all’Ádige

Gisteravond de grand-tour genomen door Ala, was met een half uur klaar. Daarna heerlijk gegeten met Gregor om de fietsdag af te sluiten. Het restaurant in Ala was Italiaans-vis-vegetarisch-Indisch, kortom keus genoeg. Waarschijnlijk omdat er maar 1 restaurant is, hebben ze alle smaken bij elkaar gegooid. Het smaakte er niet minder om.

Vanochtend vroeg vertrokken want het werd weer een tropische dag, voor 9 uur vanmorgen lag de temperatuur al een eindje boven de 30 graden. Gelukkig niet zo benauwd, dus de klimmetjes de Alpen uit vielen reuze mee. Vandaar dat ik in 1 streep naar Verona ben gefietst. Daar heb ik wat rondgelopen en wou ook de Dom bekijken. Aangezien er een mis bezig was, mochten toeristen er eigenlijk niet in. Voor mij als pelgrim werd een kleine uitzondering gemaakt en ik heb toch een aantal kaarsjes op kunnen steken. Wel ben ik meteen daarna netjes weer naar buiten gegaan. Na wat gegeten te hebben, ben ik aan het tweede deel van de route voor vandaag begonnen.

Na een kilometer of 20 vond ik dat ik met al die hitte nog wel een colaatje had verdiend. Het geluk wil dat ik juist het plaatsje Mambrotta binnen reed en daar een gelegenheid zag. Bij binnenkomst zaten wat lokale mensen rond een tafeltje, ik mocht aanschuiven en we hebben gezellig gekletst in het Italiaans/Engels/Duits/handen-en-voeten. Men was reuze geïnteresseerd in mijn onderneming en volgens mij heb ik er zelfs een huwelijksaanzoek aan over gehouden. Ik kon met 1 van de heren mee, wij zouden dan samen met de auto naar Rome kunnen. Ik heb vriendelijk bedankt voor het aanbod. Op mijn vraag of er dan iemand mee wou fietsen werd alleen een beetje gelachen. De cola mocht ik niet afrekenen (werd voor mij gedaan) en ik ben door het hele stel uitgezwaaid voor de laatste kilometers van vandaag.

Het hotel is ook weer perfect, een zeer ruime kamer met airco. De eigenaar heeft er ook voor gezorgd dan mijn fiets weer een perfect onderkomen heeft voor vannacht. Straks maar eens een rondje lopen en de route voor morgen voorbereiden.

Reacties

Reacties

tante Wilma

Die Angela, altijd in voor een praatje!
Wat fijn dat het zo voorspoedig loopt (fietst).
Morgen steek ik hier in de kerk een kaarsje voor je op.
Fijn dat ik mee mag kijken op deze bijzondere reis.
Groetjes ......

Monique

Gisteravond op een hotelkamertje in Oosterbeek (heb je vast ook nog gefietst) turend op mijn mobiel je verhaal gelezen. Het werkt verslavend hoor, jouw avonturen! Doe je nog aan rustdagen of ga je achter elkaar door???

Adri verwoert

Geweldig hoe snel jij contacten legt met mensen. Ik geniet echt van jouw reis en jouw bijzondere ontmoetingen.

Arnold Gall

Je bent een magneet voor die Italianen !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!