angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 15: Ronco all’Ádige – Ferrara

Gisteravond was het eigenlijk veel te heet om er op uit te trekken, ik ben dan ook niet ver geweest. In mijn hotelkamer met airco was eigenlijk heel goed toeven. Er was ook een goed restaurant met een all-you-can-eat-buffet. Het was weer heerlijk.

Vanmorgen al vroeg weer op pad om de hitte een beetje voor te blijven, om half acht was het al 29 graden, maar ver boven de 30 zou het niet worden. Waarschijnlijk wordt het morgen ijs en ijs koud met maar een graad of 28. Gelukkig heb ik mijn jas en handschoenen nog.

Vlak en weinig wind in de zij resulteren in een super snelle start. Daarentegen moet er regelmatig en veel water worden gedronken wat het tempo weer een beetje tempert. Het landschap is vlak, maar de plaatsjes waar de route door loopt zijn prachtig. Overal even stoppen om een paar foto’s te maken. Het was een feest om door Montagnana te fietsen. Deze stad is nog volledig door stadsmuren omgeven en de ingang is onder een kasteel door. Uiteraard eenrichtingsweg en volgens mijn routeboekje kan je daar als fietser best tegenin rijden. Daarom heb ik onder het kasteel maar geen foto gemaakt en ben snel doorgefietst, je moet de goden natuurlijk niet verzoeken.

In Masi had ik dorst en trek, dus ben ik een cafeetje binnengegaan. De eigenaresse zag me al aan komen fietsen en hield een plaatsje voor me vrij. Heel leuk te merken dat zij vereerd was een stempel te mogen zetten in mijn pelgrimspaspoort. Geweldig vriendelijke mensen. Ik kreeg zelfs ijs mee voor in mijn bidons. In Fratta Polésine was het tijd voor lunch. Ik had een mooi uitzicht op de Villa Badoer uit 1560, het ziet er wat protserig uit, maar altijd een foto waard.

Het laatste stuk naar Ferrara rijdt langs de Po. Ik fiets immers al ruim een dag op de Po-vlakte, dan ben je onderhand wel benieuwd naar het betreffende watertje. Ik moet zeggen, een echte rivier. Ondertussen weer een paar Brabanders ontmoet die ook naar Rome fietsen, Ger en Franka. Ze hadden het ook over ene Bart die onderweg was. Nog geen 10 minuten later voegt diezelfde Bart zich in de colonne. Het blijkt dat we alle vier dezelfde variatie op de route volgen, we zullen elkaar nog wel vaker tegenkomen.

Het hotel is weer perfect. Midden in het centrum, een veilige plaats voor mijn fiets en ….. airco.

Reacties

Reacties

Franka

Hoi Angela
Ook wij hebben een leuk hotel gevonden en lees nu jouw verhaal. Leuk! Heel veel fietsplezier en wie weet komen we elkaar weer eens tegen. Groetjes van mij en Ger

Her(bur)man

Hé buuf,

Hier is het ook best wel vlak op de po. Een paar zwoele dagen gehad. Met de katten gaan het prima, eten, water en een verse bak. Zet m op, nog een paar kilometers. Haha

Gr,

H&L

Betsie

Na de drukte weer jou reis door genomen, wat een prestatie ik vraag mij af of er nog wel groeven in jou fietsbanden zitten. Het kan niet anders dat ze ongeveer kaal gefietst zijn!
Aan sociaal contact kom je ook niets te kort hartstikke leuk om zoveel mensen te ontmoeten en lekker te kunnen babbelen.

Adri Verwoert

Ik zie dat je in de buurt van Bologna bent. Daar zijn momenteel veel Egyptische objecten uit Leiden te bewonderen. Maar het zal niet helemaal in jouw schema passen om die te bezoeken denk ik. Veel plezier op de volgende etappe. Ik vind het geweldig om met je mee te reizen. Volgens mij kun je na afloop wel een reisgids over deze pelgrimstocht uitgeven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!