angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 16: Ferarra – Ravenna

Ferrara is prachtig en verrekte heet. Ik ben zoveel mogelijk in de schaduw gebleven, maar ben toch weer goed verbrand. Wel flink genoten van de stad en al zijn oude zut. Voor het eerst deze trip ben ik een McDonalds tegengekomen, ik moet zeggen dat de frietjes best goed smaakte. Later, toen het al flink was afgekoeld, ben ik nog de stad in geweest voor een drankje.

Vanmorgen kon ik (alweer) vroeg ontbijten en daar heb ik (ook alweer) gebruik van gemaakt. Het was nog niet zo warm bij vertrek, maar 29 graden. Een klein briesje, een vlakke route en volop zon domineerden de dag. Het uitzicht deed erg Nederlands aan, zo door de velden. Alleen aan de dorpjes merkte ik dat ik toch een heel stuk zuidelijker was.

Het hoogtepunt van de route was al redelijk aan het eind, Valli di Comaccio. Al een tiental kilometers daarvoor zag ik steeds allerlei watervogels. In het uiteindelijke meer stonden heel wat flamingo’s, gewoon in het wild. Wat een fijne vogels. Ze blijven lekker in het water staan en schieten niet voor je wiel door. Daarna mocht ik met het pondje mee. De pondchauffeur stond al op me te wachten en hij nam me meteen mee naar de overkant.

Ravenna lijkt me een mooie stad, in ieder geval een stukje koeler dan Ferrara. Ik ga straks op onderzoek uit.

Reacties

Reacties

Monique

Tip: het vroegchristelijke baptisterium van Ravenna staat op de werelderfgoedlijst.
Maar neem vooral een lekker koel ijsje!

Her(buur)man

Hey buuf,

Lekker vroeg klaar vandaag, mooi voor de (zo ver je daar van kan spreken) echte hitte binnen.

Ik zie elke dag uit naar je verslag, zouden ze bij de Telegraaf geen columniste nodig hebben? Hahaha.

Ps: Het Nederlandse woord voor pondchauffeur is veerman. Een pondchauffeur is de kleinere broer van een kiloknaller. hahaha (echt heeeeel erg melig)

Gr,

H

Adri Verwoert

Ravenna, volgens mij kun je daar prachtig genieten van cultuur en oudheden. Veel plezier in deze mooie stad.

Ellen

Geweldig zo als hij gaat, man(vrouw) nog even en je bent al in Rome. Zal het straks missen je verslagen, maar goed je hebt weer veel gezien en ons meegenomen weer op je reis. Mooie foto's en grappig dat je toch weer iets Nederland in het landschap hebt gezien. Fijne avond en morgen weer een sprankelinge dag.
Liefs Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!