angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 18: San Piero in Bagno – Città di Castello

Gistermiddag was ik een beetje bekomen van de schrik en daarna een eindje gaan wandelen. San Piero in Bagno was een stuk groter dan ik had verwacht, maar ook echt dorps. Tijdens de siësta hing bij de speelgoedwinkel alles nog gewoon buiten. De deur zal wel op slot, maar de sleutel stak gewoon in de deur. Uiteraard ben ik naar de kerk gelopen om een aantal kaarsjes aan te steken. Wel kaarsjes, maar geen vuur. Geen probleem, volgens mijn vooroordelen roken veel Italianen, dus ik stap op de eerste de beste kerkganger af en vraag vuur. Geen vuur, uiteindelijk de hele kerk erbij betrokken en niemand vuur bij zich. De koster vond een doosje lucifers ergens achter het altaar en zo konden de kaarsjes toch nog branden.

Onderwijl dacht ik dat het best wel eens mogelijk was dat de Brabantse Ger en Franka ook in de buurt konden zijn. Nou in de buurt is wel de understatement van het jaar, ze zaten nog geen 2 meter van me af. Ze bleken in hetzelfde hotel te zijn neergestreken en we hebben heerlijk gekletst onder het genot van een wijntje.

Na een wat onrustige nacht, ik was toch helemaal lek gestoken door die ontelbare muggen gisteren, kon ik al vroeg mijn ontbijtje naar binnen werken en aan de etappe voor vandaag beginnen. Het begon met vals plat, maar daarna een voor mij toch wel pittige klim. Uiteindelijk was ik best vlot boven en vond het nog iets te vroeg voor de geplande stop. Mijn stop heb ik een kleine 30 kilometer verder gehouden in Sansepolcro. Hierdoor was is weer vroeg in de eindplaats voor vandaag. Het geboekte hotel kon ik alleen nergens vinden, na 4 keer vragen wel de straat gevonden. Ik zou toch zweren dat ik geen kamer bij de politie had geboekt (het was wel mijn eerste telefoontje in compleet Italiaans, het kan dus zijn dat ik de taal net iets minder machtig ben dan ik dacht). Een ander hotel was zo gevonden en ik kan straks de boel eens goed bekijken.

Reacties

Reacties

Monique

O, arme jij met die muggen! Ik hoop dat je vannacht beter slaapt en dat ook alle schrammen en bulten van gister snel weg blijken te trekken.

Ellen

Nou wat een avontuur gisteren, gelukkig weer goed afgelopen. Vandaag dus zelfs voor jou een fikse klim.
Hoop dat je vannacht beter zal slapen.

Liefs Ellen

Adri Verwoert

Fijn dat het vandaag weer goed ging. Een politiecel als hotelkamer lijkt me wat minder. Gelukkig heb je iets anders gevonden. Slaap lekker vannacht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!