angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 20: Assisi – Narni

Een lange dag met heel veel heuvels, kilometers, zon en wind op de neus. Maar wat heb ik ervan genoten. Gistermiddag Assisi bekeken en ik ben diep onder de indruk geraakt. Het hotel was even zoeken, straat uit (minimaal 100 meter klimmen), eind van de straat links (was alleen een trap), dan links de straat in (natuurlijk weer naar beneden). Achteraf bleek rechtsom veel gemakkelijker te zijn, zal je altijd zien. Bij de bovenkerk was het redelijk druk, maar verder was het rustig in Assisi. Volgens mij is er in al die eeuwen niet veel veranderd, alleen de onderkomens zijn wat luxer van binnen. Uiteraard heb ik de hitte getrotseerd en ben overal een kijkje gaan nemen.

Vanmorgen zo vroeg mogelijk mijn fietske uit de banketzaal gehaald (ja, als pelgrim is het af en toe best afzien in een 4* hotel) en vroeg op pad. 90 kilometers voor de boeg waarvan er ook nog 930 meter hoogte overwonnen moest worden. Al vroeg zag ik Bart op een bankje onder een boom zitten, hij had net een sinaasappeltje soldaat gemaakt. De eerste 25 kilometers waren nog vlak, maar toen kon ik aan klim 1 beginnen. Dit ging redelijk vlot en na een snelle afdaling was klim 2 aan de beurt. Halverwege die afdaling vond ik dat ik wel wat te eten had verdiend, ik had er tenslotte al 50 kilometer op zitten. Met wat zoeken vond ik een barretje inclusief broodjes. Men wist meteen dat ik de Reitsma route naar Rome fietste. Logisch ook, want dat is de eerste gelegenheid in een flink aantal kilometers op koffie en iets te eten.

De rest van de afdaling was heerlijk en klim 3 viel best mee. Dit was eigenlijk 11 kilometer vals plat. De laatste klim voor vandaag was natuurlijk de pittigste, die naar Narni. In de oudheid bouwde men de steden zo hoog mogelijk. Het dal was moeras en vergeven van de muggen (ja, dat heb ik zelf ook mogen ervaren, ik geniet er nog van). Daarnaast was het niet erg veilig en op een heuvel kan je een stand nu eenmaal makkelijker verdedigen.

Vandaag heb ik een appartement met slaapkamer, badkamer, woonkamer/keuken. De ligging is midden in het oude centrum van Narni. Heel erg mooi, maar met al die trappen best een uitdaging voor mijn fietske. Gelukkig morgenochtend alleen wat trappen af. Straks Narni eens van dichtbij bekijken.

Reacties

Reacties

Adri Verwoert

Zware dag geweest met al dit klimwerk. Diep respect voor je. Geniet maar van een mooie avond in Narni.
Als protestant ben ik een echte fan van de Heilige Frans en ik hoop Assisi ooit nog eens te bezoeken om er een kaarsje op te steken.

Monique

Dacht ik toch heeel even dat je in Narnia zat... (tijd voor nieuwe lenzen).
Zeg, zou het anti-mug zijn als je een paar citroenen door de helft deed en er een touwtje doorheen reeg en dat dan aan je fiets hing? Kweenie, zomaar een idee..

tante Wilma

Lieve Angela,
Wat is het toch fijn om op afstand met je mee te reizen. Je reisverhaal is telkens weer een verrassing. Je bent echt een kanjer!

Ellen

Kom je er dus achteraf achter dat je gewoon rechtsaf had moeten gaan. Geweldig.
Wat heb je weer een hoop gezien onderweg, Rome komt nu wel snel dichterbij.
Zit net naar het weerbericht te kijken en wat een afstand als je het zo op de kaart ziet heb je tot nu toe gefietst.
Het weer ziet er goed uit voor morgen bij jou!

Liefs weer Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!