angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 22: Fiano Romano – Rome

Een klein plaatsje, maar met ook hier weer hele vriendelijke mensen. Het restaurant had zijn deuren extra vroeg voor me geopend en we hebben er heerlijk gegeten. Vanmorgen stond mijn ontbijtje al vroeg op me te wachten en kon de laatste fietsdag van start. Wel een vreemd idee om vandaag het eindpunt van mijn fietstocht te bereiken. Eerst nog een aardige route met vooral in het begin nog wel wat geklauter en geploeter.

Het was vandaag een stukje frisser, wat meer wind en bewolkt. Zo, dat fietst pas lekker. De klimmetjes waren zo genomen en toen de wind echt hard begon te waaien was ik al toe aan de afdaling. Extra vroeg aan de lunch gezeten om nog een stempel te bemachtigen voor mijn pelgrimspaspoort en niet al te vroeg aan te komen.

Keurig 10 kilometer voor het eindpunt pa en ma gebeld dat ik er zo aan zou komen. Zij stonden al op het Pietersplein en wisten dat de Paus om twaalf uur zou komen – dat red ik precies. Onderweg nog een paar Nederlandse fietsers ontmoet en om net na twaalf reed ik het plein op. Althans, ik was aan de rand van het plein en kon er niet op. Geeft niks, de andere pelgrims ook niet. Wel konden we de Paus horen en het hele gebeuren was best indrukwekkend. Nadat het grootste deel van het plein was leeggelopen konden we met de fietsen het plein op om het bewijs voor thuis op de gevoelige plaat vast te leggen. Daar was het natuurlijk allemaal om te doen. Vast niet om het heerlijke biertje daarna op het terras.

Nu ben ik in het B&B wat pa en ma geboekt hadden en kan ik even bijkomen. Morgen nog allerlei zaken regelen, zoals schriftelijk bewijs van goed gedrag van het Vaticaan en de fiets veilig inleveren. Daarna nog een paar dagen de verplichte toeristische attracties bezichtigen.

Reacties

Reacties

Ellen

Gefeliciteerd Anjela, wat een prestatie!
En dan nog net de Paus mee te kunnen maken op het plein.
Doe de groetjes aan ja mam en pa en een verdiende fijne dagen nog hierna.

Liefs Ellen

Chris en Lia

Dag Angela,
Gefeliciteerd een geweldige prestatie!
We hebben je tijdens je reis gevolgd. Leuk! Mooie ontmoetingen met mensen en een bulk aan ervaringen om in je rugzakje (fietstasje) mee te nemen naar huis.
Geniet van je dagen in Rome samen met Jan en Tineke.
Tot ziens en dikke kus.

Leonne

Wat een geweldige prestatie, zoals jezelf vaak zegt wat in de kop zit..... Gefeliciteerd en geniet maar lekker van een paar daagjes Rome je hebt het verdient !!!! Groetjes aan je pa en ma.

Her(buur)man

Franciscus zal trots zijn.

Helmi

Lieve Angela, een super dikke proficiat!! Echt een diepe buiging!!!! Geniet nog van een paar heerlijke dagen in Rome!!!

Paulien

Gefeliciteerd! Om die foto is het te doen natuurlijk! Door jouw site link ik elke dag even naar de webcam van het Sint Pietersplein. Ik heb genoten van je blog, voor mij droeg het bij aan mijn voorpret. Ik vertrek rond 26 juni, ook via Eindhoven, dus bijna helemaal dezelfde route. Door je blog weet ik waar ik op moet letten voor muggen (meteen muggengel en stift bij de bagage gelegd). Nogmaals dank en wie weet tot ziens.

Marianne van Loon

Hallo Angela
gefeliciteerd! !!!
Een geweldige prestatie
geniet van de komende dagen in Rome en van je
laatste vakantieweek
Groetjes Marianne

marian van Boxtel

Knap gedaan Angela!!
Ik ga je dagelijkse verhaaltjes missen.
Geniet nog van een paar dagen Rome.

Adri Verwoert

Zo Angela je hebt het gehaald. Gefeliciteerd. Als beloning bij de Paus op theevisite of een lekker pilsje met hem drinken. Veel plezier in Rome. En denk erom: "Rare jongens die Romeinen" (citaat van Asterix).

Betsie

Hallo Angela
Gefeliciteerd, eindelijk ben je op het Sint Pietersplein en heb je de Paus gehoord! Geniet nog lekker van de aankomende dagen. Ik heb genoten van je verhalen en jou reis met de mooie foto's.
Groetjes en een dikke kus van mij.

tante Wilma en ome Wim

En toen zat het er al weer op.
Dat wordt nog afkicken de komende dagen, maar samen een paar dagen rondstruinen in centro storico is ook alleszins de moeite waard. Groetjes, ook aan pa en ma.

Judith

Toppie! Wat een prestatie en nu lekker relaxen.

Monique

O, hoe moet dat nou elke middag dat ik zo uitkeek naar je volgende etappeverslag? Kun je niet nog een tijdje doorgaan zodat we rustig kunnen afkicken? Geniet van de stad, en als je rust zoekt: bammetje mee en in het gras van de Palatijn gaan zitten en genieten van het geroezemoes over de stad (kaartje voor het forum + colosseum kopen, dan heb je de Palatijn erbij zitten). Of ga een stuk de via Appia af wandelen en bezoek de catacomben. Enjoy, tijd om te relaxen. En wat heb je een knappe prestatie neergezet!!! Big hugs van ons hier.

Arnold

heel mooi dat je in Rome bent, maar je verhalen ga ik missen

Dorris

Proficiat Angela!
Geniet nog lekker na van je bijzondere prestatie en zeker ook van Rome!
Dank voor je mooie verhalen, ik ben een klein beetje met je meegereisd..;-)!

Nanette

Hey Angela, gefeliciteerd met deze waanzinnige prestatie!!! Nu lekker genieten van een heerlijke stad ????

Danielle

Gefeliciteerd Angela! Super goed gedaan!!! Ook ik ga je dagelijkse verhaaltjes missen. Ik vind het erg knap dat je je eindpunt hebt gehaald. Heel bijzonder! Je kunt trots zijn op jezelf.
Geniet nog van je dagen in Rome, het is een schitterende stad! Groetjes

Arnold en Marleen

Geweldige prestatie !! Proficiat !!
We hebben elke dag genoten van jouw (geestige) verhalen en gaan die de komende dagen beslist missen. Nog een paar fijne dagen in Rome met je ouders en voor woensdag een goede vlucht naar huis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!