angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 1: Eindhoven – Bergen op Zoom

Volgens de kalender mag het dan wel eind april zijn, maar het weer is nog echt winters. Wel een heerlijk zonnetje, maar een flinke wind op de neus en regelmatig een hagelbui op mijn kop. Toch laat ik dit de pret niet drukken en fiets vandaag de eerste etappe in de Ronde van Nederland. Het begint allemaal zeer bekend, tot na Oirschot fiets ik ook altijd zo naar het werk. Daarna volgt de route door een aantal prachtige Brabantse plaatsjes zoals Diessen en Hilvarenbeek. Met deze tegenwind is het heerlijk dat ik vandaag veel door de bossen fiets.

Na mijn pitstop in Ulvenhout en een zeer geanimeerd gesprek met 2 dames over de lunch, is het fietsbruggetje over het riviertje de Mark snel gevonden. Een vriendelijke hardloopster bood aan een foto te maken (deze is nodig om achteraf een bewijs van goed gedrag te kunnen aanvragen), ze bleek ook een Eindhovense maar was niet lopend gekomen.

Ik dacht de Ronde van Nederland te fietsen, maar toch ben ik een paar keer langs en over de Belgische grens gekomen. Dat gaf natuurlijk nog wel gelegenheid om in Horendonk even te stoppen bij een kapelleke en een berg kaarsjes aan te steken, ik wil natuurlijk geen lekke band.

In Bergen op Zoom was ik aangenaam verrast dat mijn slaapplekje van vrienden op de fiets maar 1,5 km van de route ligt. Dat garandeert een snelle start voor morgen.

Reacties

Reacties

Pa en ma,

Goed begin. Het is weer leuk je berichtjes te lezen.

helmi seegers

Leuk weer mee te lezen Angela, heel veel plezier en succes!!

Monique

Je bent weer on the road en wij mogen weer met je 'mee'. Leuk om Hilvarenbeek en Diessen voorbij te horen komen (wellicht ook het kapelletje gepasseerd bij Westelbeers)? Behouden vaart Angela, en heel veel plezier onderweg!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!