angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 8: Zeegse – Hardenberg

Een hele mooie route, maar ’s-morgens toch nog wat fris. Het had nog iets gevroren en de temperatuur was nog wat aan de lage kant. Wel vertrokken met een voorzichtig zonnetje. Zeegse is een heel mooi en vooral klein plaatsje, je bent er zo weer uit. Het eerste stuk van de route kenmerkte zich door veel natuur met af en toe een schilderachtig dorpje. Over de velden, door de bossen en door de heide. Je kon echt merken in Drenthe te zijn doordat er af en toe een hunebed opdook langs de kant van de weg.

De eerste grote plaats van vandaag was Emmen. Ook vandaag merkte ik wat verschil met het bourgondische zuiden. Om 11.00 uur was er nog niks open, geen cafeetje, barretje of ergens waar je aan kan leggen. Een paar jonge wielrenners wisten me te melden dat de Subway waarschijnlijk wel open zou zijn. Ze hadden gelijk, de betreffende gelegenheid ging net open. Een broodje en wat te drinken besteld, maar de verwarming deed het nog niet. Daarna maar koers gezet naar Coevorden, waar ik wel lekker wat op kon warmen. Hele vriendelijke mensen gesproken en nog wat eerste hulp kunnen verlenen. Er stond een groot luchtkasteel op het plein en een jongetje had zich wat bezeerd, hij had een pleister nodig. Het cafeetje hield vol niks met de organisatie van dat luchtkasteel te maken te hebben en men kon/wou niet echt helpen. Ik meldde maar dat ik pleisters bij me had en heb wat kunnen helpen.

Dat opwarmen in Coevorden mag absoluut niet onbenoemd blijven. Na wat gedronken te hebben in een cafeetje bleek de boel buiten ook aardig opgewarmd. De wind was iets gaan liggen en de zon scheen volop. Hetgeen resulteerde in een aardige zweetpartij in het laatste stuk. Eerst nog flink getoeterd en gezwaaid, waren het de mensen uit Coevorden waar ik een pleister aan heb kunnen slijten, leuk om zo onthaald te worden.

Na een stukje besloot ik dat de handschoenen wel uit konden en de rits van de jas wat omlaag. Nog een eindje verder heb ik de hele jas maar uitgedaan en in mijn tas gestopt – man, wat fietst dat lekker. Bij aankomst op mijn eindadres van vandaag werd ik ontvangen met wat te drinken in de tuin. Het moet niet gekker worden.

Reacties

Reacties

Cleopetra

Je bent ook nog een redder in de nood. Ik had niet anders van je verwacht. :-) Veel trapplezier gewenst.

pa en ma

Fijn dat het weer deze week veel beter is.
Je komt nogal wat leuke dingen onderweg tegen.
Op naar Oldenzaal.

Arnold Gall

HAHA jou foto van die eend, dat was bij een galerij in Balloo waar ik op zaterdag nog binnen ben geweest.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!