angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 9: Hardenberg – Oldenzaal

De ochtend begon zo warm als vorige week de middagen eindigden, dus voor alle zekerheid toch met winterkas aan vertrokken. Na een klein uurtje heb ik deze vervangen door mijn windjackje – dat fietst een heel stuk prettiger. Ook vandaag weer veel natuur en kleine dorpjes. Ik heb het idee dat in Overijssel meer campings staan dan in Drenthe, ook is er meer voor kinderen. Ik kwam al een heel pretpark tegen, uiteraard nog gesloten. Het fietst heerlijk met het zonnetje op mijn bolleke en de mensen onderweg zijn erg vriendelijk. In Den Ham een uitstapje naar de Jumbo gemaakt voor een sapje en een snelle Jelle, men kon zich daar niet voorstellen dat iemand alleen zo’n tocht zou maken. Ik heb maar uitgelegd dat dat exact de reden is dat ik alleen fiets J.

Na Vroomshoop ben ik door de plaats met de langste plaatsnaam van Nederland gereden: Westerhaar-Vriezenveensewijk. Eigenlijk is dat het enige dat het vermelden waard is, een plaatsje van niks en de plaatselijke frituur was gesloten.

In Tubbergen wel even aangelegd bij de enigste geopende gelegenheid. Men wist me te vertellen dat normaliter op maandag alles gesloten was. Een kleine 10 km verderop in Oostmarsum was dit wel anders. Dit plaatsje is echt een aanrader, veel kunst, veel galerieën (uiteraard op maandag gesloten) en veel geopende horeca.

Daarna volgde nog een lus om uiteindelijk in Oldenzaal te eindigen. Oldenzaal heeft een echte Basiliek en uiteraard heb ik een berg kaarsjes voor iedereen opgestoken. Buiten op het plein zie ik iemand met een fototoestel dat er nogal professioneel uitzag. Ik dacht hij heeft vast de beste plek gevonden om een foto van de Sint Plechelmusbasiliek te maken. Bleek deze man behoorlijk wat informatie te hebben over de basiliek en de omgeving, een onverwachte stadsgids zogezegd. Zo ben ik heel wat wijzer aangekomen op plaats van bestemming van vandaag.

Reacties

Reacties

Cleopetra

Als je van kunst en gezelligheid houdt, dan moet je inderdaad in Ootmarsum zijn. Fijne avond nog...

pa en ma

Je valt met de neus in de boter in Oldenzaal met zo'n stadsgids.
Morgen op naar Dieren. Misschien ontmoet je daar nog goede bekenden om mee te dineren.

Helmi

Leuk om te lezen.. en Ja! Ootmarsum is een ontzettend leuk plaatsje! paar jaar geleden daar een paar daagjes geweest.

Adri Verwoert

De basiliek van Oldenzaal heb ik ook bezocht tijdens mijn wandelingen langs het Willibrordpad. Mooie oude kerk met een interessante schatkamer. Mooie streek Twente.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!