angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 10: Oldenzaal – Dieren

Het regenfront was vannacht al in zijn geheel overgetrokken, dus ik kon al droog op mijn fietske stappen. Nog een beetje bewolkt en wat fris, maar heerlijk fietsweer. Ik heb Oldenzaal samen met de forensen uitgefietst, daarna heb ik de route opgepakt en via de knooppunten Enschede bereikt. Deze stad heeft echt een feestje gemaakt voor fietsers, wat een mooie binnenkomst. Geheel autovrij en omzoomd met mooie bomen. Daar kan menig stad een voorbeeld aan nemen.

In het Buurserzand was het flink trappen, men had net nieuw schelpenzand op de paden gestrooid, maar dan zeer overdadig. Een echte aanslag op de beentjes, maar wel met een enorm mooi uitzicht. Daarna kreeg ik toch wel trek en iets te drinken zou er ook wel ingaan. Op de route was niks te vinden, dan maar iets van de route af en Neede in. Wat denk je: helemaal niks open! Dat viel een beetje tegen, maar niet getreurd; Borculo ligt vlak in de buurt. Daar wel een hele leuke gelegenheid gevonden waar ik hartelijk onthaald ben. De eigenaar wist me ook te vertellen dat Neede helemaal niks was. Ik kon hem geen ongelijk geven. Borculo was in 1925 getroffen door een enorme stormramp en daarna is het plaatsje geheel opnieuw gebouwd. Volgens dezelfde eigenaar is het er enorm op vooruit gegaan.

Mijn beentjes waren flink moe en een blik op buienrader leerde me dat ik in plaats van windkracht 3 in de zij, windkracht 4 op de neus had. Dat verklaart een hoop. Vandaar dat ik besloot een stukje te treinen. In Ruurlo opgestapt en in Vorden nog een rondje gelopen. Daarna in Zutphen nog even gezeten om voldoende kracht op de toen voor de laatste etappe naar Dieren.

Reacties

Reacties

helmi

Heel verstandig... geniet er van!!! ik zie je volgende week..????

Nanette

Jeetje, je schiet al weer aardig op zeg!! Ontzettend leuk om op deze manier weer samen met jou op reis te zijn!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!