angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 11: Dieren โ€“ Boxmeer

Gisteravond hebben pa en ma me opgehaald om ergens lekker te eten, wat een verwennerij. Heerlijk eten, goed gezelschap en lekker bij kunnen kletsen. Daarna nog een paar kleine kittens achterna gezeten en op tijd mijn mandje opgezocht.

Vandaag was het prachtig weer. Vanochtend was het nog een beetje fris, maar dat is helemaal niet erg want er moest nog wat geklommen worden. Dieren uit gaat al omhoog, gevolgd door de Veluwe en de Posbank. In Arnhem aangekomen wordt het vanaf het centrum vlak. Heerlijk langs de Neder-Rijn fietsen en al snel kon ik de winterjas verruilen voor mijn windjackje. Het Looveer zag me aankomen en wachtte even totdat ik ook aan boord was, een super service. Aan de overkant van het water weer de dijk opgezocht en gevolgd tot Pannerden. Daar ontmoette ik een dame uit de Achterhoek, Carla. Zij is op woensdag vrij en fietste ook een rondje, we zijn tot Kekerdom met elkaar opgefietst.

Na Pannerden weer met het pondje mee om in Millingen weer aan wal te stappen. Door de Millingerwaard naar Kekerdom waar ik natuurlijk een rondje heb gefietst. We zijn 32 jaar geleden verhuist, maar het is leuk om nog eens te kijken. Tot mijn grote vreugde is er een gelegenheid tot lunch: de Waard van Kekerdom. Ook hier lekker gekletst en gegeten waardoor ik zo in Nijmegen was.

Het beklimmen van de Mokerheide viel reuze mee, het gaat heel geleidelijk omhoog. De andere kant daarentegen is volgens mij een stuk steiler. Het was dus sjezen naar beneden. Nog even een stop gehouden op de grens tussen Gelderland en Limburg en daarna snel door naar de eindbostemming van vandaag.

Reacties

Reacties

Adri Verwoert

Mooi stukje Nederland. Maar wat ga je snel. Hier zou ik weken over doen.

Betsie

Hallo Angela,
De fietstocht door het Hollandse land,
met al zijn verhalen schept een speciale band.
Steeds weer komt er iets mooi's aan jou voorbij,
en als wij het gelezen hebben of de foto's zien
maakt dat ons รณรณk ons weer blij!
De weergoden zijn nu ook goedgezind,
En zien in dat jij alle weersomstandigheden overwint!
Geniet lekker verder in deze ronde van het Hollandse land,
en wens ik je heel veel succes want wat jij doet is Gigant!
Groetjes Betsie

carla Rietberg

Hallo Angela
Leuk om je ontmoet te hebben 4 mei.
Maar goed dat ik alvast verder ben gegaan. Het pondje bij Druten ging niet. Toen moest ik toch nog een stuk verder om de overtocht te kunnen maken. Ik had 100 km. gepland, Uiteindelijk werd het 134 km. Ik zal binnenkort de hele reis van je lezen.
Ik vind het leuk om je ontmoet te hebben al was het maar kort. Ik moet het hele verhaal nog lezen. Ik laat je weten wat ik ervan vond.
Groet uit Zieuwent
Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!