angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 12: Boxmeer – Roermond

Het weer wordt steeds beter, het is al echt voorjaar te noemen. Vanmorgen voor het eerst zonder winterjas en handschoenen vertrokken. Ook voor het eerst dat de zonnebrand geen overbodige luxe is. Dit fietst echt heerlijk. Na een super-verwen-ontbijt heb ik Boxmeer verlaten en koers gezet richting de Maasheggen. Wouw, dat fietst pas goed. Er staat wel veel wind, maar door de vele heggen heb ik er geen last van. Het pondje in Vierlingsbeek ligt al op me te wachten en vaart meteen naar de overkant. Een eindje verder in Wellerlooi, precies hetzelfde. Bleek dat ik de eerste passagier van de dag was, ook hier werd meteen vertrokken. Ik trof het wel. Bij het veer in Broekhuizen was het iets langer wachten, het pondje legde net aan en de passagiers moesten er nog af. Ondertussen hielden hele groepen eenden ons gezelschap.

Op het pondje wist een vriendelijke mevrouw me te vertellen dat het aspergemarkt in Arcen was, dit was echt een aanrader. Aangezien mijn route me toch die kant op voerde, heb ik deze markt maar eens uitgebreid bekeken. De plaatselijke harmonie was om 11.00 uur al begonnen en er waren voldoende terrasjes. Na en snelle blik op de beroemde kasteeltuinen geworpen te hebben, ben ik het bos in gegaan. Vlak langs de grens met Duistland en aan de plaatselijke bevolking te horen was de voertaal ook echt Duits.

Venlo was snel gevonden en man wat was het daar druk. Volgens mij ben ik de mensenmassa’s geheel ontwend. Ik wist niet hoe snel ik het centrum uit moest komen. Aangezien ik toch wel behoorlijk moe was, heb ik de trein naar Roermond genomen. Met mij stapte nog een fietser in, een student percussie van 2 meter lang met een kinderfiets. Speciaal om tricks te doen in skateparken. Ieder zijn hobby. In Roermond is het overal feest en er is veel life muziek. Daar ga ik straks nog wat meer van genieten.

Reacties

Reacties

pa en ma

Het zit er bijna op. Morgen op naar je eigen katjes in Eindhoven.

Adri Verwoert

Echt genieten vandaag. Bij mijn pontje naar Hattem was het erg druk. 2 afvaarten wachten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!