angelanaarsantiago.reismee.nl

De Groene Weg naar de Middellandse zee

Een mooie titel voor een mooie fietstocht, van Maastricht naar Stes.-Maries-de-la-Mer. Uiteraard vertrek ik vanuit huis en aan het eind fiets ik door naar Marseille waar mijn vriendin Irma me opwacht. Geen echte pelgrimstocht deze keer, maar toch een bestemming met een mooie legende: Rond het jaar 40 landde daar een bootje met een aantal vluchtelingen uit Palestina. Het waren Maria Jacobea, Maria van Salome, Lazarus, Marhta, Maria Magdalena en Sara. Na een leven van zendelingswerk zijn Maria van Salome, Maria Jacobea en Sara daar begraven. Daarna genoten deze graven grote vereering. De resten van deze dames zijn tot op de dag van vandaag te bewonderen in de plaatselijke kerk.

Nu ben ik nog volop bezig met alle voorbereidingen. Mijn fietske is tip-top in orde, mijn fietskleding compleet en zelfs de van de bagage is (bijna)compleet. Zondag 4 september is het zo ver en fiets ik van huis naar Zuid Limburg. De routeboekjes zal ik dan zo ongeveer van buiten kennen, en met de gps-track in mijn Mio schat ik de verdwaalkansen redelijk klein in.

Reacties

Reacties

Cleopetra

Leuk Angela, wij gaan je weer volgen en zitten in je slip-stream. Zo heet dat toch? ;-)

Nanette

Ik ben weer van de (lees)partij ????

Betsie

Dat word weer smullen van de verhalen en foto's.

j.van der Heiden

Succes. we volgen je

j.van der Heiden

We gaan je weer volgen ,succes.

Hanna Souwer

Lieve Angela .Heel veel fietsgenot .Maak weer leuke contacten en geniet van de natuur. Groetjes van Hanna

pa en ma

Hoi Angela
het begin is er weer. Veel succes onderweg.

tante Wilma

Morgen is het zo ver, de nieuwe uitdaging kan beginnen. Veel succes en fietsplezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!