angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 1: Eindhoven - Schin op Geul

Een overbekende route die mijn fietske met zijn ogen dicht nog kan vinden. Regelmatig fiets ik naar het vakantiehuisje van mijn ouders in Schin op Geul voor een heerlijk weekendje in zuid Limburg. Vandaag dezelfde route met het verschil dat mijn ouders er niet zijn. Toch heb ik me voorgenomen mijn traditionele vaste stop in Maaseik te handhaven en al vroeg te genieten van een heerlijke pannenkoek bij de pannenkoekenbakker.

Tegen alle verwachtingen (met name van Buienradar) in, vertrek ik met droog weer. Het duurt dan ook niet lang voordat mijn windjackje in mijn tas verdwijnt. Af en toe schijnt de zon zelfs zo fel dat ik zonder mijn zonnebril niet veel meer zie. Net voor Stramproy wordt er toch wat met water gegooid, maar ik ben Stramproy nog niet uit of het zonnetje schijnt weer. Wat ben ik blij dat dit maar een klein gehucht is en geen wereldstad.

In Maaseik stop ik altijd op de Markt en vandaag had men speciaal voor mij een Europese markt opgebouwd. Zag er leuk uit, maar de draaimolen was nog niet open. Dan maar eerst een pannenkoek met de bijbehorende cola. Tijdens mijn stop kwam het regenfront toch over en mijn windjackje was snel weer aan. Toch zag ik de meeste regen voor mij voorbij trekken. Ik heb maar 1 keertje hoeven schuilen vanwege een beetje onweer. In zuid Limburg was de lucht voor me redelijk zwart, maar ik kreeg alleen wat druppels vanuit de bomen en ben achter het front aangefietst. Het laatste stuk zelfs volop in de zon.

Morgen fiets ik eerst naar Maastricht om het begin van de Groene Weg te vinden en verder koers te zetten naar het zuiden.

Reacties

Reacties

Cleopetra

Angela, ik wens je een reis zonder regen. Trappen maar met die beentjes. :-)

Nanette

Goeie reis, geniet ervan ????????

Monique

Wat die druppels betreft: alle zegen komt van boven dus dat zit wel snor. Enjoy je reis, ben reuze benieuwd wat je nu allemaal onderweg weer tegenkomt. Heeeeeel veel plezier!

Monique

O enne.... deze is speciaal voor nu, in Schin op Geul: https://youtu.be/Vh-Qe8lSKoo

Patrick Kon

Hoi Angela.
Nou, die regen heb je nu gehad. Nu alleen maar mooi weer gewenst voor jou??????
Goede reis en veel plezier ????

Pa en Ma

Hoi Angela,
En morgen begint het echte werk. Heel veel plezier onderweg.

Helmi

Angela,een hele goede reis gewenst, veel succes,ik ga je weer volgen en je verhalen weer met veel plezier lezen.

Arnold

Angela, heel veel fietsplezier gewenst, geen lekke banden, geen regen wens ik je toe en dat je veel leuke mensen tegen mag komen. Ik ga je weer volgen ! Goeie reis !

Betsie

Hallo Angela, de reis is weer begonnen. Beleef er mooie momenten en foto's. De verhalen komen dan vanzelf en daar kunnen wij als vaste lezers weer heerlijk van genieten.
Heel veel succes gewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!