angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 9: Corre - Gy

Gisteravond Corre nog in geweest om een kaarsje op te steken. De kerk was open en er was gelegenheid. Er stond duidelijk vermeld wat de prijs was, maar ik moest even zoeken waar het geld in gedeponeerd kon worden. Zoals heel vroeger vaker voorkwam, stond er een beeldje van een engeltje. Daar zag ik toch een gleuf in. Bij ieder muntje wat ik er in gooide, ging het kopje heen en weer. Ik wist niet dat het nog bestond.

Veel kilometers vandaag, maar wel een stuk redelijk vlak. Gelukkig een beetje bewolkt want de temperatuur liep weer op tot boven de 30 graden. Ook hier is het nog volop zomer. Tijdens mijn ontbijtje werd ik verwelkomd door een zeer uitbundig klein schattig hondje. Zo te zien krijgt hij regelmatig iets van de tafelgasten, maar ik was er een beetje bang van. Daarna de route weer opgepakt waarbij het ergste klimwerk vroeg in de ochtend gepland stond.

Je kan echt merken dat deze streek meer toeristen heeft en een stuk welvarender is. Er waren warempel 3 plaatsjes waar ik iets kon eten en drinken onderweg. Uiteraard heb ik daar twee keer dankbaar gebruik van gemaakt. Daarnaast zijn de kerken ook geopend en kan ik overal mijn grote passie botvieren – het opsteken van kaarsjes. Volgens mij heb ik voor iedereen al minimaal 1 keer een kaarsje opgestoken.

De fietsroute van vandaag is goed in 3 delen te omschrijven. Eerst een stuk door landbouwgebied, daarna (vanaf Port sur Saone) een stuk langs het water (drie maal raden welk watertje), en tenslotte weer wat boerenland afgewisseld met wat boompartijen.

Voor vandaag heb ik een heerlijk hotel in Gy – hotel Pinocchio. En inderdaad, deze houten pop is overal in dit hotel te vinden. Zelfs bij het zwembad. Het klinkt Italiaans en verhip, hiernaast zit een pizzeria.

Reacties

Reacties

Pa en Ma

Het schiet al lekker op. Een hele prestatie. Toch wel fijner om meer in de bewoonde wereld te zijn.

Betsie

Het blijft knap dat jij in je ééntje zulke fietstochten maakt, het brengt geweldige plaatjes maar zou het zelf niet durven!Top hoor!

Arnold Gall

Gelukkig zijn de weergoden jou deze keer wel gunstig gestemd (ik zeg Ronde van Nederland)

Adri Verwoert

Fijn dat er wat meer mogelijkheden voor de inwendige mens zijn. Onderweg steek ik ook graag een kaarsje aan. Helaas zijn er in Nederland niet zoveel kerken meer open.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!