angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 10: Gy – Poligny

De pizza smaakte heerlijk en ik had er nog gezelschap bij ook. Ene Gregor uit Zwitserland, hij liep/fietste de via Francigena.

Vandaag maar vroeg gestart, want het zou weer een tropische dag worden. En vandaag geen sluierbewolking om het fietsen nog iets dragelijker te maken. Het eerste stukje betrof het laatste routekaartje uit routeboekje deel 1. Ik was na ruim 15 km dus officieel op de helft van mijn rit – totaal nutteloze informatie, maar ik deel het graag. In Marnay was nog niks te doen dus ben ik maar snel doorgefietst. De kaartjes in mijn nieuwe routeboekje zijn ook voorzien van hoogtelijnen, dat kan maar 1 ding betekenen – het wordt klimmen. Ik ben nu officieel de Vogezen uit in begeef me in de Jura.

Omdat ik in Marnay niet mijn zeer hoog nodige boodschappen kon doen, hoopte ik dat er snel een plaatsje kwam met voorzieningen. Na 17 km kom ik in Saint Vit en vind alles wat ik nodig heb. Inclusief een welverdiende cola en wat onzin praat met de plaatselijke cafébezoekers. Dat fietste daarna een stuk rustiger. Onderweg heb ik volop van het uitzicht en de bezienswaardigheden kunnen genieten. In Arc-et-Senans zie ik een perfecte lunchgelegenheid. Ik was nog wat aan de vroege kant, maar het restaurant (voorzien van enige Michelinsterren) was al open. Helaas waren alle tafels gereserveerd en was er geen plaats voor mij – het viel te proberen. Een klein eindje verder heb ik heerlijk bij een boulangerie gezeten en kon ik zelfs mijn Mio-tje opladen.

De middag was heet, heet, heet en nog eens heet. Geen schaduw en behoorlijk wat klimwerk. De temperatuur zal rond de 35 graden geweest zijn en ik heb mijn hele drankvoorraad in die laatste 25 km er door gejaagd (dat was zo’n 3 liter water). Wat was ik blij toen ik het bordje Poligny zag. Uiteraard moest ik toen nog 3 km bergopwaarts trappen. Mijn kamer is heerlijk koel en helemaal in retro jaren 60 stijl.

Reacties

Reacties

Cleopetra

Tanken is in dit geval heel belangrijk Angela, volhouden dus. Ik ruk zo dadelijk een fles wijn open. Ook hier (ZH) is het knap warm. Leuk zo'n kamer. :-)

Monique

Heeeeeeel veel respect Angela!!! Ik kom door de hitte al nauwelijks lopend vooruit. Jij fietst er doorheen!!! Heb je stiekem via Lida een hitteschild meegekregen of zo :-). Hou vol, veel water drinken. En archeologisch advies: cola en chips verplicht (suiker en zout).

Betsie

Inderdaad Angela, houd je aan het archeologisch advies van Monique suiker en zout is niet weg te denken met zoveel inspanning en hitte! Succes morgen, hopelijk krijg je geen last van de weers omstandigheden het kan wel eens flink tekeer gaan.
Groetjes Betsie

Adri Verwoert

Goed blijven drinken. Je verliest veel vocht door de hitte. Laat je schema geen rustdag toe?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!