angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 11: Poligny – Thoirette

Poligny is een heel leuk plaatsje, echt een aanrader. Je kan er van alles krijgen en uiteraard heerlijk eten en drinken. Het hotel had wat problemen met de wifi, maar de manager pakte het zeer kordaat op. Resetten hielp niet, dan de monteur gebeld. Na een paar uur geconcludeerd dat dat ook onvoldoende resultaat gaf, dan de expert van de provider erbij gehaald. Ondertussen was ik (natuurlijk nadat ik was gedoucht) het plaatsje in getrokken en in een barretje met heerlijke muziek terecht gekomen. En warempel – daar was wifi.

Momenteel ervaar ik wat lichamelijke ongemakken, dat heb je nou eenmaal als vrouw. Vandaar dat ik de eerste en meest pittige klim van vandaag (zo’n 400 hoogtemeters) per taxi heb afgelegd. Een vriendelijke dame haalde me vanmorgen op om me boven in een klein gehucht af te zetten. Ze vroeg waar precies en kon ook lachen om mijn antwoord: centre ville. Daarna Een stukje vals plat om de beentjes op te warmen voordat het verdere geklauter begon. Wat een uitzichten de hele weg. Een ander gebied en het kijkt weer heel anders. Om de haverklap in de ankers om een fotoke te trekken.

In Cernon zou lunchgelegenheid zitten, en exact aan de route een klein hotel / bar / restaurant. Het was even wachten tot er iemand kwam, maar de zaak was geopend en ik kon lunchen. Men had alleen de daghap (3 gangen lunch) en dat smaakte heerlijk. De ober vroeg of ik er een flesje wijn bij wilde, aangezien ik nog moest fietsen heb ik maar een flesje cola besteld. Daarna in de afdaling nog een Belgisch stel gesproken. Zij komen uit Gent en fietsen de groene weg terug naar huis. Fijn om wat wetenswaardigheden over de route uit te kunnen wisselen.

Het hotel voor vandaag ligt een paar kilometer van de route, maar wordt in mijn boekje aangeraden. En inderdaad, erg vriendelijke ontvangst en …… vanavond pizza (yes).

Reacties

Reacties

pa ma

We zjin beretrots op je morgen een fjine dag

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!