angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 12: Thoirette – Frontonas

De mensen van het hotel zijn erg vriendelijk en echt gezellig. Madam spreekt zelfs een paar woordjes Nederlands (alsjeblieft, dankjewel, eet smakelijk, slaap lekker). De pizza viel wat tegen – paste meer in de categorie karton – maar het toetje ging er goed in. Gisteravond begon het al wat te regenen en vanmorgen was het lekker afgekoeld.

In de vroege ochtend nog een beetje zachte regen, maar als echte Nederlander fiets ik daar natuurlijk fluitend doorheen. Wel vreemd om mijn windjackje weer aan te hebben. In de loop van de ochtend klaarde het op en kon zelfs mijn zonnebril weer op mijn neus. De kilometers gingen vandaag snel omdat het een redelijk vlakke etappe was. In het begin langs de rivier Ain en later door een landbouwgebied.

Tijdens mijn lunch zat er een leuk katje op het terras. Dat duurde natuurlijk niet lang voordat dat beestje uitgebreid geknuffeld was. Hij schoof zelfs gezellig bij me aan tafel. Ik blijf beweren dat dat absoluut niks te maken heeft met mijn broodje paté. Daarna de Rhône over en vanaf nu beloofd mijn routeboekje mooi weer (bijna een hele pagina beslaat een weerpraatje waarom het nu een stuk droger is – iets met bergen en westenwind). Onderweg een Duitse lange-afstandsfietser ontmoet, hij was onderweg naar Nice. Gezellig samen een colaatje gedronken en wat verhalen uitgewisseld.

Mijn eindbestemming voor vandaag bereikte ik met een paar druppels regen, waarop mijn fiets meteen binnen mocht staan (in de lobby van het hotel). Ook voor vandaag heb ik weer een uitstekend hotel met erg vriendelijke en behulpzame mensen.

Reacties

Reacties

helmi

weer een mooie dag dus.. ook een verjaardagstaartje eten hè????? van harte!!????

helmi

die vraagtekens.. waren emoticons..

Pa en Ma

Hoi Angela,

Allereerst hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Meestal ben je thuis, maar nu met de fiets onderweg naar Marseille.
Fijn dat alles goed gaat en succes met het laatste stuk. Neem uiteraard een goed glas alcoholische versnapering op je verjaardag.

Cleopetra

Goed om je verjaardag zo door te brengen. Is nix mis mee. Gefeliciteerd dus! :-)

Betsie

Hoi Angela, van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Verwen jezelf maar met iets lekkers.

Lieve Groetjes vanuit Tilburg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!