angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 13: Frontonas – Hauterives

Het weer is echt helemaal omgeslagen. Gisterochtend een beetje regen en vandaag wat meer regen. In de ochtend wat licht gespetter maar net na de lunch een flinke bui om mijn kop. Toch is de temperatuur aangenaam genoeg om in korte broek met shirt te fietsen. Volgens mijn routeboekje zou ik vanaf gisteren alleen mooi weer hebben, nou het is duidelijk niet geschreven door iemand van buienradar.

Voor vandaag stond een pittige etappe met veel klimwerk op het programma. Ik heb nu de uitlopers van de Alpen te pakken. De hele dag klimmen en dalen tussen de 200 en 540 meter. Er zaten een behoorlijk aantal steile klimmetjes in waardoor ik best veel moest lopen. Wat ben ik blij met mijn 4daagse wandelschoenen, ze komen goed van pas.

Wel vreemd om na een paar honderd meter klimmen ineens allemaal eend geluiden te horen. Je verwacht het niet, maar boven de 500 meter hebben ze hier allemaal meertjes verstopt. Veel bos en na iedere bocht weer genieten van het uitzicht. Daarna volgde een kleine afdaling om een gletsjerdal te doorkruisen. Uiteraard kwam de hoosbui in dit gedeelte zonder beschutting. Wel leuk te zien dat Faramans (klein plaatsje, maar met een barretje voor mijn broodnodige cola en sanitaire stop) op een pelgrimsroute naar Santiago ligt. Ik had ineens een deja vu.

Voor vanavond heb ik weer een Logishotel gevonden. Hier heb ik al een aantal keren gebruik van gemaakt en is tot nu toe prima bevallen. Hauterives is een wereldstad met 1100 inwoners. Ik heb vanavond dus nog wat de bekijken.

Reacties

Reacties

pa ma

Leuk verhaal zet um op groetjes

Betsie

Je voelt je vast thuis in het hotel.

Nanette

Je gaat lekker!! Respect hoor.
Veel plezier en geniet van het mooie land ????????????

Adri Verwoert

Respect voor al dat klimwerk. Ik doe het je niet na.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!