angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 15: Crest – La Begude-de-Mazenc

Crest is een prachtige stad met een mooi oud centrum. Uiteraard ben ik een kijkje gaan nemen om de nodige kaarsjes op te steken en een hapje te eten. Ik loop al niets vermoedend door de hoofdstraat en zie tot mijn verbazing een gelegenheid met Belse friet. 3 maal raden waar ik mijn maaltje heb gehaald. Met mijn beste bonjour kom ik binnen en als antwoord krijg ik: zeg het maar. Een echte Nederlander die in Crest is neergestreken, de friet was niet aan te slepen.

Een korte etappe vandaag. De Fransen hoteliers hebben in de zomermaanden alle dagen gewerkt en de meeste zijn nu op zondag gesloten. Een behoorlijke zoektocht gisteravond, maar ik heb een onderkomen gevonden. Vanmorgen in de regen vertrokken en het werd steeds droger. Als eerste stond de Pas de Lauzun op het programma. Met windkracht storm in de rug, was ik zo boven. Een prachtig uitzicht, maar op het moment suprême heb ik toch geen foto gemaakt. Ik voelde dat ik moest kiezen tussen een foto en met mijn fiets op de weg blijven. Ik heb het laatste gekozen. Aan de andere kant van de pas miezerde het nog een beetje waardoor de afdaling goed en veilig ging.

Een beetje verkleumd heb ik in Saou een stop gehouden. En warempel, ik was niet de enige groene weg fietser. 2 heren uit de buurt van Amsterdam fietsen hem naar huis. En zij maar klagen over de wind, ik zie geen enkel probleem – laat de Mistral maar waaien.

In het plaatsje La Begude-de-Mazenc was het even zoeken naar mijn overnachtingsadres. In het dorp zit wel een hotel met bijna dezelfde naam, maar het is toch een totaal ander hotel. Overigens vandaag gesloten. Men had wel een mooie beschrijving voor mijn huidige adres, keurig op een briefje klaarliggen. Blijkbaar ben ik niet de enige die het niet meteen kon vinden. Het adres is ook niet gekend door mijn Miotje. Een Duits echtpaar dat hier ook verblijft had hetzelfde probleem. Het is ergens achteraan, ver buiten de bebouwde kom en over een paar landweggetjes. Het onderkomen zelf is prachtig en de mensen zeer vriendelijk.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!