angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 18: Santes-Maries-de-la-Mer – Marseille

Gisteren nog heerlijk genoten van “Marietjes aan zee”. Eerst maar eens naar het kerkje om de relieken van de Maria’s te bewonderen en de nodige kaarsjes op te steken. Daarna nog wat boodschapjes gedaan en heerlijk wezen struinen in de souvenirwinkeltjes. Ik heb mezelf een kleinigheidje cadeau gedaan. Uiteraard heerlijk gegeten en genoten van mijn “eindpunt”.

Voor vandaag een iets andere dag. De weg naar Marseille airport is nu niet echt bedoeld voor fietsers. Ik had al wat opgezocht op internet en kwam tot de conclusie dat dit een heel stuk fietsen over de snelweg in zou houden. Tot nu toe was alles goed gegaan en ik wou de goden natuurlijk niet verzoeken. Daarnaast had ik de kaarsjes al aangestoken, daarom besloot ik geen enkel risico te nemen en het openbaar vervoer te pakken.

Eerst de bus terug naar Arles. Echt een aanrader, zo gezellig. Iedereen kent elkaar en blijkbaar was een Nederlandse fietser het gesprek van de dag. Onze chauffeur Michel hield wel van doorrijden en haalde een aantal angstaanjagende toeren uit. Wat was ik blij dat ik niet langs die weg fietste. Het openbaar vervoer is publiek, wat betekent dat een ritje van 40 km (inclusief fiets) neerkomt op 1 hele euro. Daarna de trein van Arles naar Marseille airport. Weer geluk dat het een speciale dag was – ik heb niet gevraagd waarom, maar een kaartje kostte 5 hele euro’s.

Vandaag was ik vlug op de plaats van bestemming. Ik kan even lekker rustig aan doen en een beetje bijkomen voordat ik straks Irma van het vliegveld ophaal. Morgen gaan we samen Marseille onveilig maken.

Reacties

Reacties

Simone

Hoi Angela
Geniet er nog even van. Super leuk je verhalen weer????

Cleopetra

Leuk, de dames gaan gezellig stappen. Als dat maar goed gaat. ;-)

Hanna

Hoi Angela.Je hebt het weer goed gedaan.ik heb genoten van al je reisverslagen .Maak het niet te bont in Marseille samen met je vriendin ????????????????

Adri Verwoert

Goed gedaan Angela. Geniet van Marseille.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!