angelanaarsantiago.reismee.nl

Dag 19: Marseille

Gisteravond heb ik Irma van het vliegveld gehaald en vandaag geen we Marseille bekijken. In Stes-Maries-de-la-Mer wist men mij te vertellen dat Lazarus uit het bootje (van de legende van deze plaats) doorgetrokken was naar Marseille. Een goede gelegenheid om daar eens op te drinken.

Na een kort busritje stonden we op het station en zijn we de stad in gelopen. Even later komen we bij een leuke haven in de binnenstad Vieux Port – met die Lazarus kan dat geen toeval zijn. We zien een hop-on-hop-of-bus en vonden dat een goed idee om de stad te verkennen. Bij de basiliek, boven op de berg, zijn we uitgestapt om de benodigde kaarsjes op te steken en van het uitzicht over Marseille te genieten.

Daarna lekker bij Vieux Port gegeten en de kathedraal bezocht. Volgens Irma was het oude wijkje ten noorden van de kathedraal een bezoekje waard. Ze had groot gelijk, echt een hele leuke plek in opkomst. Veel kleine winkeltjes waar de kunstenaar / ambachtsman zelf zijn producten maakt. Aan het eind van de middag zijn we richting hotel getrokken om daar heerlijk te eten en goede tips voor de volgende dag te krijgen.